روسیه با موفقیت اینترنت بین الملل را قطع کرد

قطع اینترنت بین الملل در روسیه

دولت روسیه در روز دوشنبه اعلام کرد که یک سری آزمایشات را به پایان رسانده است که طی آن موفق به قطع اینترنت بین الملل از اینترنت روسیه شده است.این آزمایش ها در هفته ی گذشته و در طول چند روز با همکاری سازمان های دولتی روسیه، ارائه دهندگان خدمات اینترنت محلی و شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت محلی روسیه با موفقیت انجام شده است.

هدف از این آزمایش در روسیه، بررسی قابلیت های زیر ساخت اینترنت ملی این کشور که به نام RuNet شناخته می شود که می تواند بدون دسترسی به سیستم جهانی DNS و اینترنت خارجی عمل کند. با آزمایش های انجام شده، ترافیک اینترنت مجددا به داخل زیرساخت شبکه های این کشور هدایت شد و با موفقیت توانست شبکه اینترنت RuNet روسیه را به بزرگترین اینترانت جهان تبدیل کند.

دولت روسیه هیچ جزئیاتی فنی در مورد آزمایشات انجام شده و اینکه دقیقا از کدام موارد تشکیل شده است را فاش نکرد. دولت روسیه فقط اعلام کرد که چندین سناریوی قطع ارتباط از اینترنت را آزمایش کرده است، از جمله سناریویی که حمله ی یک کشور خارجی را شبیه سازی کرده است. دولت روسیه در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته اعلام کرد که این آزمایش با موفقیت انجام شده است.

الکسی سوکولوف، معاون ریاست وزارت ارتباطات روسیه گفت: در این آزمایش مشخص شد که به طور کلی مقامات و اپراتورهای خارجی آماده هستند تا به طور موثر در برابر خطرات و تهدیدهای احتمالی پاسخ دهند و از عملکرد اینترنت و شبکه مخابراتی یکپارچه در روسیه اطمینان داشته باشند. سوکولوف در ادامه گفت: نتایج این آزمایشات در سال آینده به پوتین رویس جمهور ارائه خواهد شد.

این آزمایش ها در طول چندین سال گذشته برنامه ریزی شده بود و قانون گذاری آن از طرف دولت روسیه و اصلاحات زیرساخت های اینترنتی محلی روسیه است. این آزمایشات ابتدا برای ماه آوریل سال جاری برنامه ریزی شده بود اما به دلیل زمان دادن به کرملین برای تصویب این قانون، تا پاییز به تعویق افتاد. این قانون با نام حاکمیت اینترنت، به دولت روسیه این امکان را می دهد که کشور را از از اینترنت جهانی به دلایل امنیت ملی قطع کند.

برای انجام این کار، قانون مقرر می دارد که کلیه ی ارائه دهندگان خدمات محلی این کشور، کلیه ترافیک اینترنت را از طریق نقاط استراتژیک تحت مدیریت وزارت ارتباطات روسیه مجددا مسیریابی کند.این نقاط می تواند به عنوان یک سوئیچ بزرگ برای قطع و اتصال اینترنت خارجی روسیه باشد، اما می توان به عنوان یک دستگاه نظارتی اینترنت، مشابه فناوری فایروال بزرگ چین عمل کند.

منبع zdnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up