رایچت هک شد؛ اطلاعات 267 میلیون کاربر فاش شد

در سال های اخیر سیستم های چت آنلاین در بین شرکت ها و فروشگاه های آنلاین محبوبیت های بسیاری پیدا کرده است و میلیون ها سایت در سراسر جهان از سیستم های چت آنلاین معروفی همچونRaychat ، Sendinblue ،SnapEngage، LiveChat و .. استفاده می کنند. در ایران هم سیستم چت آنلاین رای چت که کاملا فارسی شده است محبوبترین سیستم چت آنلاین در میان سایت های ایرانی می باشد.

در روز گذشته باب دیاچنکو، محقق نام آشنای در حوزه ی امنیت سایبری و هک، خبر از فاش شدن اطلاعت بیش از 267 میلیون کاربر سیستم چت آنلاین رای چت را منتشر کرد.  این محقق امنیتی پیش از این لو رفتن اطلاعات بیش از  42 میلیون کاربر تلگرام طلایی و هاتگرام را اعلام کرده بود. پلتفرم چت آنلاین رای چت در سپتامبر 2020 اعلام کرده بود که حدود 8352 سایت در سراسر جهان از سیستم چت آنلاین رای چت استفاده می کنند. باب دیاچنکو در توئیتی اعلام کرد که حدود 267 میلیون حساب کاربری رایچت شامل نام، ایمیل، پسوورد و اطلاعات چت شده رمزگذاری شده و غیره فاش شده است. همچنین در ادامه توئیت خود اعلام کرده است که اطلاعات کاربران در سیستم چت رای چت به طور کل از بین رفته است.

این محقق امنیتی در ادامه توئیت خود تصویر زیر را منتشر کرد:

پس از انتشار توئیت باب دیاچنکو، رایچت نیز با انتشار توئیتی در جواب به توییت این محقق امنیتی واکنش نشان داد. رایچت در توییت خود نوشت: همراهان عزیز رایچت، از موقعی که توییت باب دیاچنکو را دریافت کردیم، واحد فنی و مهندسان تیم رایچت در حال بررسی اختلالات به وجود آمده هستند. در توییت های بعدی گزارشات خود را منتشر خواهیم کرد.

رایچت در توییت بعدی برای کاربران خود اطلاعیه ای ارسال کرد، در این اطلاعیه رایچت هک شدن پلتفرم خود را تایید کرد و اعلام کرد که این هک به دلیل مشکلات فنی رخ داده است و هیچ کدام از اطلاعات کاربران فاش نشده است. رایچت اعلام کرد که کاربران کلمه عبور خود را تغییر دهند. رایچت در ادامه اطلاعیه اعلام کرد: به دلیل مشکلات فنی، به طور غیر مجاز به پایگاه داده رایچت دسترسی پیدا کرده اند. همواره حفظ امنیت اطلاعات کاربرانمان بسیار مهم بوده است. اطلاعات کاربران در پایگاه داده رایچت به صورت رمزنگاری شده نگه داری میشود، اما به دلیل اطمینان بیشتر از شما درخواست میکنیم تا کلمه عبور خود را تغییر دهید. در صورتی که در مکالمات اطلاعات مهمی مانند رمز عبور را برای مشتریان خود ارسال کرده اید، لطفا آن رمز عبور را هم تغییر دهید. در روزهای آینده اطلاعات کاملتری را از بررسی های انجام شده منتشر خواهیم کرد.

 

منبع twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up