درآمد توییتر به لطف همه گیری ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته است

شبکه اجتماعی محبوب توییتر (Twitter) به تازگی درآمد سه ماهه اول سال 2021 خود را منتشر کرده است تا میزان رشد شرکت در دوران همه گیر شدن بیماری کرونا را روشن کند. بر اساس گزارش منتشر شده، توییتر در به طور متوسط در سه ماهه نخست سال 2021 روزانه 199 میلیون کاربر فعال داشته است که تقریبا در مقایسه با کاربران آنلاین سه ماهه نخست سال 2020، حدود 22 درصد رشد داشته است.  کاربران فعال روزانه توییتر از 133 میلیوت نفر در سه ماهه سال 2020 به 162 میلیون نفر رسیده است.

بین همه گیری ویروس کرونا و دوران انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالات متحده، توییتر عملکرد بسیار خوبی داشته است. به نظر می رسد این شرکت زمانی مورد توجه قرار می گیرد که بسیاری از حوادث و یا رخدادهایی برای بحث و گفتگو در مردم به وجود می آید، در هر حال توییتر در رخدادهای خبری مهم بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

افزایش کاربران توییتر در حالی بوده است که با افزایش درآمد این شبکه اجتماعی همراه بوده است، درآمد سه ماهه نخست این شرکت در سال جاری به میزان 1.4 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است و سود خالص این شرکت 68 میلیون دلار بوده است. در سال گذشته توییتر اعلام کرده بود که 8 میلیون دلار ضرر کرده است و عملکرد مالی این شرکت در سال جاری نشان می دهد که  وضعیت این شرکت در حال پیشرفت است.

توییتر اعلام کرد که رشد کاربران در سال 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا می باشد و با کاهش همه گیری کرونا کاربران توییتر در سال 2021 به این سرعت رشد نخواهد کرد. این شرکت در نامه ای به سهامداران خود گفته است که افزایش چشمگیر کاربران توییتر مربوط به همه گیری ویروس کرونا می باشد، و ممکن است رشد کاربران در سال جاری به میزان دورقمی کم نسبت به سال گذشته باشد. کمترین میزان رشد کاربران برای سه ماهه آینده پیش بینی شده است.

همچنین به نظر می رسد تصمیم پرسروصدای توییتر مبنی بر مسدود سازی حساب کاربری پربازدید دوانلد ترامپ در زمستان سال گذشته روی این شبکه اجتماعی تاثیرات منفی نگذاشته است. توییتر اعلام کرده است با سرمایه گذاران خود در مورد اتفاقات اخیر تماس خواهد گرفت.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up