خزانه داری ایالات متحده میکسر Tornado Cash را به دلیل نقش داشتن در پولشویی کریپتو ممنوع کرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده، میکسر رمزنگاری Tornado Cash را به لیست سازمان های تحریم شده اضافه کرده است، و همه شهروندان آمریکایی را از تعامل با آن منع کرده است و باید دارایی های ایالات متحده متعلق به Tornado Cash به دفتر کنترل دارایی های خارجی گزارش شود. این اعلامیه صبح دوشنبه توسط وزارت خزانه داری در یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد که در آن به نقش Tornado Cash در پولشویی ارزهای دیجیتال دزدیده شده در هک های بزرگ، به ویژه آنهایی که با گروه های هکر کره شمالی مرتبط هستند، اشاره شد. در ماه مارس، 625 میلیون دلار از بلاک چین بازی رمزنگاری Axie Infinity به سرقت رفت و از طریق Tornado Cash رد این پول را ناپدید کنند. سرقتی که FBI آن را به گروه Lazarus مستقر در کره شمالی نسبت داده است.

اقدام چشم گیر وزارت خزانه داری ایالات متحده از جدیدترین سری اقدامات اجرایی علیه Tornado Cash و دیگر میکسرهای رمزنگاری است که با ادغام وجوه و سپس توزیع مجدد آنها به مشارکت کنندگان، به مبهم کردن تراکنش های ارزهای دیجیتال کمک می کند. در بیانیه ای، برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت که میکسر اقدامات کافی برای جلوگیری از استفاده از خدمات خود توسط برخی از پرکارترین مجرمان سایبری انجام نداده است.

نلسون گفت: «امروز، خزانه داری تورنادو کش را تحریم می کند، یک مخلوط کننده ارز مجازی که درآمدهای حاصل از جرایم سایبری، از جمله جرایم ارتکابی علیه قربانیان در ایالات متحده را شستشو می دهد. علی‌رغم تضمین‌های عمومی در غیر این صورت، تورنادو کش مکرراً نتوانسته است کنترل‌های مؤثری را اعمال کند که برای جلوگیری از پول‌شویی برای بازیگران مخرب سایبری به طور منظم و بدون اقدامات اساسی برای مقابله با خطرات آن طراحی شده است.»

نلسون گفت: “خزانه داری به دنبال اقدامات تهاجمی علیه میکسرهایی است که پول مجازی را برای مجرمان و کسانی که به آنها کمک می کنند یا پول شویی می کنند می باشد.”

Tornado Cash در حال حاضر دومین میکسر ارزهای دیجیتال است که به طور موثر خود را از سیستم مالی ایالات متحده قطع کرده است. در ماه مه، وزارت خزانه داری Blender.io را به لیست تحریم های خود اضافه کرد و همچنین به استفاده از Blender توسط گروه های هکر کره شمالی و همچنین باج افزارهای جهانی مانند Conti و Trickbot اشاره کرد.

اگرچه استفاده‌های مشروعی از میکس‌کننده‌های ارزهای دیجیتال با تمرکز بر حریم خصوصی وجود دارد، ابزارهایی مانند Tornado Cash و Blender بدون شک نقشی اساسی در کمک به باندهای تبهکار سازمان‌یافته در شست‌وشوی درآمدهای حاصل از جرم و جنایت دارند به گونه‌ای که با تکنیک‌های استاندارد ردیابی بلاک چین قابل ردیابی نیست. در ژانویه 2022، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis گزارش داد که استفاده از میکسرهای رمزنگاری به بالاترین حد خود رسیده است، با افزایش سال به سال که عمدتاً ناشی از تراکنش‌های ورودی از آدرس‌های کیف پول مرتبط با جرایم سایبری است.

در تلاشی احتمالی برای فرار از مقررات، Tornado Cash به عنوان یک محصول مالی غیرمتمرکز راه‌اندازی شد، به این معنی که کد نرم‌افزاری که این سرویس را اجرا می‌کند، به جای اجرای روی سرورهای مستقر در یک کشور خاص، در سراسر شبکه اتریوم توزیع می‌شود. با این حال، فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری برای تورنادو کش، میکسر را با مشخص کردن تعدادی از آدرس‌های اتریوم مرتبط با آن، هدف قرار می‌دهد و نهادهای آمریکایی را از هر نوع معامله با این آدرس‌ها را منع می‌کند.

در حالی که تحریم‌ها علیه تورنادو کش توبیخ شدید وزارت خزانه‌داری است، به نظر می‌رسد که بیانیه مطبوعاتی همراه، در را برای تغییر سیاست باز می‌گذارد، در صورتی که میکسر مطابق با دستورالعمل‌های تنظیم‌کننده عمل کند. در پایان بیانیه آمده است: «هدف نهایی تحریم ها مجازات نیست، بلکه ایجاد تغییر مثبت در رفتار است.

منبع theverge

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up