حذف سابقه جستجوی گوگل به گوشی های هوشمند اضافه شد

گوگل

بر اساس گزارش Zednet، گوگل ویژگی های جدید و محرمانه ای را برای کسانی که با حساب گوگل وارد سیستم جستجوی می شوند ارائه می دهد.  اکنون در گوشی های خوشمند گوگل، گزینه جدید quick delete (حذف سریع) در منوی حساب گوگل اضافه شده است که با انتخاب آن، 15 دقیقه آخر تاریخچه جستجو را حذف می کند. با استفاده از این قابلیت جدید، فقط کافیست با ضربه زدن روی آواتار سپس گزینه (ِDelete last 15 minutes) را انتخاب کنید. گوگل این ویژگی جدید را در کنفرانس IO 2021 در ماه می (اردیبهشت) معرفی کرد.

گوگل می گوید این ویژگی فقط برای گوشی های هوشمند ارائه شده است و همچنین این ویژگی برای  کاربران سیستم عامل iOS در دسترس می باشد و  برای سیستم عامل اندروید در اواخر سال میلادی منتشر خواهد شد. کاربران با استفاده از این قابلیت ساده و با دو کلیک می توانند اطلاعات جستجوی خود را پاک کنند. اما همچنین قابلیت حذف خود را نیز ارائه کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که در فواصل زمانی مشخصی به طور خودکار سابقه جستجو را حذف کنند.کاربران می توانند به اپلیکیشن گوگل را طوری تنظیم کنند که فعالیت های جستجوی وب و برنامه را از حساب پس از 3، 18 یا 36 ماه پاک کنید.

Google می گوید که فعال کردن فعالیت وب و برنامه به شما این امکان را می دهد تا با ذخیره سابقه جستجو ، تجربه را در سرویس های Google متناسب کند. این سابقه را می توان از بخش (My Activity) فعالیت من در تنظیمات کاربر حذف کرد. با ارائه خدمات به افرادی که دستگاهی را با خانواده یا دوستان خود به اشتراک می گذارند، اکنون گوگل به کاربران این امکان را می دهد صفحه فعالیت من را قفل کنند. برای مشاهده سوابق جستجوی کاربر، حفاظت از این بخش از حساب به رمز عبور یا احراز هویت دو مرحله ای نیاز خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های اصلی حریم خوصوصی که گوگل در کنفرانس IO اعلام کرد، امکان محافظت از رمز عبور یک پوشه ی قفل شده در برنامه عکس ها یا Photos می باشد، با استفاده از این قابلیت می توانید دسته ای از عکس های خود را قفل کنید و بدون نگرانی گوشی خود را به دوستان خود بدهید. این قابلیت در ماه اوت سال گذشته برای گوشی های پیکسل ارائه شد و امسال برای دیگر دستگاه های اندرویدی ارائه می شود.

منبع zdnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up