بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کناره گیری کرد

کناره گیری بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت

از زمان شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، ظاهرا بیل گیتس تصمیم گرفته است زمان بیشتری را به فعالیت های بشر دوستانه خود از جمله بهداشت جهانی، توسعه، آموزش و مشارکت های روز افزون خود را جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص دهد. بیل گیتس استفای خود را از هیت مدیره مایکروسافت اعلام کرد، وی شرکتی که در سال ۱۹۷۵ تاسیس کرد را ترک کرد و همچنین از هیئت مدیره شرکت (Berkshire Hathaway) استعفای خود را اعلام کرد. اما هنچنان به عنوان مشاوره فنی در کنار مدیرعامل فعلی مایکروسافت ساتیا نادلا (Staya Nadella) و دیگر مدیرعاملان مایکروسافت خواهد بود.

گیتس در حساب کاربری رسمی خود در لینکدین اعلام کرد: من نصمیم گرفتم از هر دو هیئت مدیرعاملی(مایکروسافت و  Berkshire) که در آن مشغول به خدمت هستم کناره گیری کنم تا زمان بیشتری را به اولویت های بشر دوستانه ی خود از جمله بهداشت جهانی، توسعه، آموزش و مشارکت های روز افزون در مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص دهم. در حال حاضر رهبری شرکت های برکشایر و مایکروسافت در بهترین شرایط خود قرار دارد، بنا بر این کناره گیری از هیئت مدیره این شرکت ها در زمان بسیار مناسبی می باشد.

وی در ادامه گفت: با احترام به مایکروسافت، کناره گیری من از هیئت مدیره به هیچ وجه به معنای کنار رفتن از این شرکت نیست. مایکروسافت همیشه بخش مهمی از زندگی من بوده و خواهد بود و من همچنان به همکاری با ساتیا و مدیریت فنی ادامه خواهم داد. ما همچنان به اهداف بلندپروازانه شرکت ادامه می دهیم. نادلا در بیانیه ای در واکنش به کناره گیری بیل گیتس گفت: هیئت مدیره مایکروسافت همیشه از دیدگاه ها و راهنمایی های بیل گیتس بهره مند شده است. مایکروسافت همچنان از توصیه های فنی بیل گیتس برای پیشبرد محصولات و خدمات بهره مند خواهد شد. من قدردان دوستی با بیل هستم و مشتاقانه به همکاری های خود ادامه می دهیم. ما از تجربه و کمک های بیل برای توانمند سازی هر شخص و سازمانی در کره ی زمین برای دستیابی به اهداف بیشتر استفاده می کنیم.

کناره گیری بیل گیتس از هیئت مدیره شرکت مایکروسافت تقریبا بیست سال پس از آنکه سمت مدیرعاملی مایکروسافت را به استیوبالمر، دوازده سال پس از کنارگذاشتن فعالیت های خود در مایکروسافت و شش سال بعد از آخرین حضور وی به عنوان رئیس هیئت مدیره مایکروسافت انجام شد. هنگامی که وی در سال ۲۰۰۸ مایکروسافت را ترک کرد، دلیل این تصمیم خود را علاقه خود را به بهداشت عمومی و فعالیت در حوزه سلامت بیان کرده بود. زمان بندی تصمیم های وی با ترک شرکت نشان می دهد که بیل گیتس در تلاش است خود را برای همه گیری های جهانی آماده کند.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس در بیانیه ای خیرخواهانه اعلام کردند که ۱۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا کمک مالی خواهند کرد. همچنین با شرکت هایی از جمله wellcom و Mastecard همکاری های خود را جهت یافتن درمان این بیماری آغاز کرده اند.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up