بیت کوین با ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار به بزرگترین سرویس مالی در جهان تبدیل شد

بیت کوین اکنون به عنوان پادشان ارزهای دیجیتالی شناخته می شود و هر روز به محبوبیت رمز ارز بیت کوین افزوده می شود. بر اساس گزارش های منتشر شده، بیت کوین با پشت سر گذاشتن ویزا(Visa)، اکنون بزرگترین سرویس خدمات مالی در جهان می باشد. بر اساس گزارش موسسه Companiesmarketcap، حال حاضر ارزش بیت کوین ۵۰۸٫۹۷ میلیارد دلار و ارزش بازار ویزا ۴۶۰٫۰۶ میلیارد دلار می باشد. بر همین اساس، تحلیلگران بازار ارز رمز می گویند ارز دیجیتالی بیت کوین از نظر تئوری یازدهمین شرکت بزرگ جهانی محسوب می شود که بالاتر از شرکت های بزرگی همچون سامسونگ، والمارت، برکشایر هاتاوی، کوکا کولا و .. پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش Coindesk، قیمت بیت کوین در زمان تهیه این گزارش از مرز ۲۷ هزار دلار عبور کرد و به بالاترین قیمت خود در تاریخ رسید.با این حال بیت کوین و ویزا قابل قیاس نیستند، زیرا بیت کوین یک سیستم نرم افزاری (peer to peer) می باشد و ویزا یک کسب و کار غیر انتفاعی است. اگر بیت کوین به عنوان یک شرکت فعالیت می کرد می توانست در رتبه یازدهم برترین شرکت های جهان قرار بگیرد.

آلفرد اف کلی جونیور، رئیس و مدیر عامل شرکت ویزا، در ماه نوامبر به CNBC گفت که ویزا نیز به رمز ارزها بسیار علاقه مند است. ویزا در حال همکاری با ۲۵ شرکت فعال در حوزه رمز ارز می باشد. گفته می شود این شرکت ها قصد دارند ویزا را درون سیستم خود قرار دهند . در این سیستم ها کاربران قادرند رمزارز مبتنی بر فیات را به پول نقد تبدیل کنند و هر جایی که ویزا آن را مورد قبول می داند استفاده کنند.

با افزایش قیمت بی سابقه بیت کوین، برایان آمسترانگ مدیرعامل و بنیانگذار Coinbase اخیرا به سرمایه گذاران حوزه ارز دیجیتالی در مورد خطر ذاتی سرمایه گذاری در بیت کوین هشدار داده است. برایان می گوید: ما نمی توانیم به اندازه کافی تایید کنیم که سرمایه گذاری در رمزارزها بدون خطر نیست.  به همین دلیل سرمایه گذاران باید در این حوزه بسیار مراقب باشند. برایان در ادامه گفت:ارزش بازار بیت کوین می تواند خیلی سریعتر از بازارهای مالی دیگر بالا پایین شود.

از تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ ،از بین ۱۰ شرکت برتر خدمات مالی که پایین تر از ویزا قرار دارند شامل JPMorgan Chase (379.56 میلیارد دلار) ، Mastercard (334.96 میلیارد دلار) ، PayPal (279.61 میلیارد دلار) ، Bank of America (259.17 میلیارد دلار) ، بانک صنعتی و بازرگانی چین (۲۵۷٫۹۷ میلیارد دلار) ، بانک ساخت و ساز چین (۱۸۵٫۳۱ میلیارد دلار) ، بانک کشاورزی چین (۱۶۳٫۹۲ میلیارد دلار) ، SoftBank (140.75 میلیارد دلار) و بانک چین (۱۲۹٫۸۲ میلیارد دلار) می باشند.

منبع financialexpress

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up