بدن شما بیولومینسانس است و در تاریکی نور ساطع می کند

آیا می دانید بدن شما بیولومینسانس (bioluminescent) است”؟ بدن انسان در واقع نور مرئی را منتشر می کند و می توان از این نور توسط یک دوربین با حسگر فوق العاده حساس در تاریکی مطلق عکس گرفت.این کشف عجیب و غریب در طی یک مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ توسط تیمی از محققان ژاپنی به سرپرستی ماساکی کوبایاشی از موسسه فناوری توهوکو انجام شد.

در این تحقیقات، پنج مرد به صورت داوطلبانه  پوست خود را تمیز کردند و به مدت۲۰ دقیقه در هر ۳۰ ساعت بین ساعت های ۱۰ صبح تا ۲۲ وارد محفظه ای کاملا تاریک می شدند. محققان در این آزمایش از یک دوربین فوق حساس که در دمای -۱۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری می شود استفاده کردند که می تواند فوتون های فردی را تشخیص دهد.

این تیم تحقیقاتی در مطالعاتی که انجام دادند نشان می دهد که اجسام افراد داوطلب در طول یک چرخه ریتمیک و منظم فوتونهای مرئی ساطع می کرده است. بیشترین میزان نورهایی که ساطع می شده است در حدود ساعت ۱۶ از پیشانی، گونه ها و گردن بوده است و کمترین فوتون ها در اواخر شب مشاهده شده است.

با اختلال در الگوهای خواب افراد، ریتم تابش فوتون های مرئی بدن داوطلبان سبب بی نظمی می شود. محققان به این نتیجه رسیدند که الگوی تابش فوتون های نامرئی افراد را ساعت های بدن آن ها کنترل می کند. محققان معتقدند که قوتونها توسط واکنش های شیمیایی که تولید کننده ی رادیکال های آزاد هستند ساطع می شود. زمانی که مولکول های درگیر در این واکنش های شیمیایی با فلوروفورها (ترکیبات شیمیایی که می توانند فوتونها ساطع کنند) در تعامل باشند، نتیجه می تواند قابل مشاهده باشد.

موجودات بیولوژیکی که مانند کرم های براق، کرم های شب تاب و پلانکتون ها، از محبوب ترین سوژه های عکاسان می باشند که با توانایی عکاسی دوربین های دیجیتالی در نور کم از آن هااستفاده می کنند. میزان تابش نور بدن انسان ۱۰۰۰ برابر کمتر از حساسیت چشم انسان است، اما ممکن است در آینده ای نزدیک دوربین های دیجیتالی به قدری حساس شوند که بتوانند از نور ساطع شده از بدن انسان در اتاق های تاریک عکاسی کنند.

منبع petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up