اپل ۱۲ نفر را به جرم افشای اطلاعات دستگیر کرد

بر اساس یک یادداشتی محرمانه که توسط نشریه بلومبرگ منتشر شده است ، شرکت اپل در طول سال گذشته ۱۲ تن از کارمندان خود را به جرم افشای اطلاعات شناسایی و با پیگیری های لازم دستگیراشان کرده است .

شرکت اپل در یادداشتی که به صورت خیلی جدی اعلام کرده است ، تعداد ۲۹ نفری که در سال گذشته مشکوک به افشای اطلاعات بودند شناسایی شده اند و تعداد ۱۲ نفر آن ها دستگیر شده اند . این ۲۹ نفر که متهم شناخته می شدند شامل کارمندان ، پیمانکاران و شرکای زنجیره تامین هستند . در ادامه یاد داشت شدید الحن اپل آمده است : کسانی که اطلاعات مهم شرکت را افشا کرده اند نه تنها شغل خود را در اپل از دست خواهند داد ، بلکه مجازات های سنگینی از سوی مقامات قضایی مانند حبس در زندان و پرداخت جریمه شامل خواهند شد .

در ادامه یادداشت شرکت اپل آمده است برخی از گزارشگران و رسانه های مختلف سعی میکنند با ورود به این مسائل اطلاعاتی را دریافت کنند تا آمار بازدید سایتشان بالا رود ، در حالی که اگر کارمندان اطلاعاتی ازموضوع منتشر کنند ممکن است کار خود را از دست بدهند . کارمندان باید بدانند که ممکن است توسط نشریات مختلف به بازی گرفته شوند و اگر خطایی کنند موجب اخراج آن ها از مجموعه اپل خواهد شد . همچنین اگر اخراج شوند با چنین سابقه کاری خود دیگر پیدا کردن شغل برایشان بسیار سخت خواهد بود .

در اوایل سال جاری اپل یکی از کارمندان خود را که به دلیل اینکه جزئیات از نشست اطلاعاتی که توسط کرگ فدریگی نایب رئیس بخش های مهندسی شرکت اپل با کارمندان بود را اخراج کرد . به این دلیل که آقای کرگ فدریگی در یکی از نشست ها خبر از تاخیر در اضافه کردن برخی قابلیت های نرم افزاری به سیستم عامل IOS را افشا کرده بود اخراج شد . در سال گذشته نیز یکی دیگر از کارکنان اپل متهم به منتشر کردن برخی از اطلاعات دستگاه های آیفون ۱۰ ، آی پد پرو ، ایرپاد شرکت اپل بوده است و اخراج شده است .

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up