اپل و TSMC در حال همکاری برای توسعه تراشه 2 نانومتری هستند

تراشه های TSMC

مشارکت اپل و تی اس ام سی (TSMC) برای تولید تراشه های ، باعث پیشرفت های بسیاری در زمینه توسعه سیلیکون شده است. به لطف همکاری این دو غول فناوری، پردازنده های 5 نانومتری SoCs برای تلفن های هوشمند و نوت بوک ها تولید شده است.

با این حال، سازندگان تراشه در آینده ای نزدیک تراشه های سه نانومتری را برای گوشی های هوشمند تولید می کنند و مدتی بعدتراشه های 2 نانومتری را تولید خواهند کرد. بر اساس گزارش منتشر شده، برای امکان پذیر شدن این اهداف هر دو شرکت اپل و TSMC با هم همکاری کرده اند تا توسعه تراشه ها را تسریع ببخشند، اما به نظر نمی رسد که شاهد تولید انبوه تراشه های سه نانومتری و دو نانومتری در طی چندین سال آینده باشیم.

در ادامه این گزارش عنوان شده است که در مرحله اول شرکت TSMS سفارشات تراشه 3 نانومتری را برای شرکت اینتل انجام می دهد، اما وب سایت Ptently Apple به جزئیات جالبی اشاره کرده است ، شرکت تایوانی TSMC در حال تحقیق و توسعه لیتوگرافی تراشه های 2 نانومتری است که مرزهای توسعه سیلیکون را جا به جا می کند. ظاهرا هر دو شرکت اپل و تی اس ام سی برای دستیابی به یک هدف واحد با هم همکاری می کنند که تولید انبوه تراشه های بر پایه لیتوگرافی 2 نانومتری است. با این حال پیش از شروع برنامه های تولید انبوه تراشه های دو نانومتری، در این گزارش اعلام شده است که شرکت TSMC در حال آماده سازی خط تولید اولیه می باشد و اقدامات آن را آغاز کرده است.

این گزارش نشان می دهد که TSMC در حال راه اندازی تاسیساتی است که خط تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری را آغاز کند. در گزارش های قبلی ذکر شده بود که TSMC از قبل سفارش تولید تراشه های 2 نانومتری را دریافت کرده است، اما نام مشتری اعلام نشده است. سازنده تراشه تایوانی اعلام کرده است که قصد دارد خط تولید آزمایشی تراشه های 2 نانومتری را در شهر بائوشان واقع در تایوان را تاسیس می کند. با این حال، شرکت TSMC قبل از شروع ساخت تراشه های 2 نانومتری باید سفارش های تولید تراشه های 3 نانومتری را برای شرکای خود به پایان برساند. به نظر می رسد اپل در این سفارشات نیز پیشتاز از دیگر شرکت ها می باشد، زیرا گفته می شود اپل از اولین شرکت هایی است که سفارش تراشه های 3 نانومتری را به TSMC داده است.

TSMC با استفاده از این فناری برای تولید تراشه های سفارشی برای آیفون، آیپد و مک استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می شود که اپل ممکن است 80 درصد از ظرفیت تراشه های 5 نانومتری تولید شده توسط TSMC را تا پایان سال 2021 در اختیار داشته باشد، همچنین انتظار می رود پردازنده A15 Bionic با استفاده از نسخه ی بهبود یافته لیتوگرافی 5 نانومتری توسعه داده شود. انتظار داریم که در سال 2022 شرکت TSMC تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری را آغاز کند و تولید آزمایشی تراشه های 2 نانومتری را نیز در سال 2023 آغاز کند.

منبع wccftech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up