اپل ساعت های بیشتری نسبت به صنعت ساعت سازی سوئیسی فروخته است

بر اساس برآوردهای حاصل از فروش محصولات شرکت های های فناوری که توسط موسسه ی استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics)، اپل واچ در سال گذشته فقط پر فروش ترین ساعت هوشمند نبود، بلکه صنعت ساعت سازی سوئیس را نیز توانسته است شکست دهد.در این گزارش تخمین زده می شود که اپل در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۱ میلیون ساعت هوشمند فروخته باشد، که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است. استراتژی آنالیتیکس می گوید، صنعت ساعت سازی سوئیسی که شمال برندهایی مانند سواچ Swarch، تگ هویر TAG Heuer می باشند، موفق شده اند فقط ۲۱٫۱ میلیون از محصولات خود شده اند که باتوجه به آمار فروش در سال های گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته اند.

در حالیکه اپل فروش ویژه ی اپل واچ در سه ماهه ی مالی خود را منتشر نمی کند، موسسه استراتژی آنالیتیکس داده هایی را از شرکای خرده فروشی و سایر فروشنگان اپل جمع آوری می کند تا تخمینی از فروش کلی اپل واچ را در سال گذشته بدست آورد. نیل ماوستون، مدیر اجرایی استراتژی آنالیتیکس می گوید: ساعت مچی آنالوگ در بین مصرف کنندگان مسن بسیار محبوب می باشد. اما کاربران جوان به خرید ساعت های هوشمند تمایل بیشتری دارند.

به گفته ی استیون والتزر( تحلیلگر استراتژی آنالیتیکس )، سازندگان ساعت های سنتی سوئیسی، مانند سواچ و تیسوت، در جنگ با ساعت های هوشمند شکست خواهند خورد. اپل واچ از طریق کانال های خورده فروشی و عمیق خود در حال ارائه ی محصول بهتری از رقبای خود می باشد و برای کاربران جوان که علاقه ی زیادی به فناوری دارند، بسیار جذاب می باشد. با این روند، فرصت سازندگان ساعت سوئیسی برای تاثیرگذاری بر بازار ساعت های هوشمند در حال کمتر شدن است.

MacRumors خاطر نشان می کند، اپل واچ در سال های گذشته پیشرو در بازار ساعت های هوشمند بوده است و برای نخستین بار در فروش سه ماهه ی ابتدای سال ۲۰۱۷ از صنعت ساعت سازی سوئیسی پیشی گرفته است. اما این نخستین سال است که اپل واچ در فروش سالانه ی خود توانسته است از رقبای آنالوگ خود پیشی بگیرد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up