اپل در آیفون های سال ۲۰۲۰ از صفحه نمایش OLED استفاده می کند

آیفون های سال 2020 صفحه نمایش LCD نخواهند داشت

اپل قصد دارد صفحه نمایش ال سی دی (LCD)  را از مجموعه گوشی های هوشمند آیفون خود حذف کند، که از آیفون های سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. بر اساس گزارش منتشر شده از وال استریت ژورنال، جانشین سال جاری گوشی آیفون XR در واقع آخرین مدل پرچمدار این شرکت خواهد بود که از صفحه نمایش ال سی دی ساخته می شود. اپل با استفاده از صفحه نمایش OLED می تواند انعطاف بیشتری را در طراحی محصولات خود به داشته باشد، در واقع اشاره ای به بلند پروازی های اپل در سال ۲۰۲۰ میکند. گوشی پرچمدار XR در مقایسه با دیگر گوشی های با صفحه نمایش OLED از حاشیه زیادی برخوردار است.

اپل در بلندپروازی هایی خود در آینده، در حال بررسی طرحی است که فراتر از قاب شیشه ای تخت مستطیلی می باشد. سال گذشته، بلومبرگ در مورد برخی از پروژه های تحقیقاتی طراحی شدید اپل، مانند افزودن حرکات غیر لمسی و شناور در آیفون های خمیده مانند موز گزارش داد. با این حال، انتظار می رود طراحی آیفون های سال ۲۰۲۰ طراحی متفاوت تر حتی بیشتر از تغییرات تکراری خواهد داشت.

ال سی دی (LCD) در چندین سال گذشته محبوبیت خود را از دست داده است که از دلایل اصلی آن این است که نیاز به نور پس زمینه ی مستقلی دارد. پیکسل های صفحه نمایش OLED به صورت جداگانه هر پیکسل از خود نور تولید می کند، به این ترتیب می توان از آن ها در دستگاه های با اسکال مختلف استفاده کرد. همچنین، اپل در حال بررسی نمایشگر microLED برای جایگزین کردن به جای LCD است. با توجه به اینکه نمایشگر های LCD محبوبیت خود را از دست می دهند، تامین کننده های پنل های LCD در تلاش هستند جایگزین دیگری را برای کسب درامد پیدا کنند. در ادامه گزارش وال استریت ژورنال در مورد نگرانی های Japan Display آمده است، زیرا بر روی سفارشات LCD اپل تاکید زیادی دارد.

در هر حال، کاهش تقاضای نمایشگرهای LCD و کمتر از حدانتظار برای آیفون XR تاثرات منفی بدی را بر اوضاع مالی صفحه نمایش ژاپن خواهد گذاشت. در صورتی که اپل در محصولات سال ۲۰۲۰ خود از نمایشگرهای OLED استفاده کند، برای سازندگان OLED بسیار سودمند خواهد بود.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up