اپل با ۱۰۰ میلیون دلار شرکت واقعیت مجازی NextVR را تصاحب کرد

پتنت عکس سلفی گروهی مصنوعی اپل

بر اساس گزارش های منتشر شده که نشان میدهد که اپل برنامه های بلندپروازانه ای در حوزه واقعیت افزوده دارد. بر اساس گزارش منابع مختلف اپل تمرکز خود را بز روی  ساخت هدست واقعیت مجازی در آینده گذاشته است. اپل در واقع با ابزار ARKit بستری را برای ساخت هدست آینده خود آماده کرده است. اما نکته قابل توجه این است که گفته می‌شود اپل در حال تصاحب یک شرکت فعال در حوزه واقعیت مجازی به نام NextVR  در شهر کالیفرنیا می باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت NextVR دارای یک دهه  تجربه در حوزه واقعیت مجازی با ورزش و سرگرمی می باشد. این شرکت در حال حاضر تجربه ی جدید مشاهده رویدادهای زنده را در قالب واقعیت مجازی  با هدست های شرکت سونی پلی استیشن، لنوو چ، مایکروسافت، اچ تی سی، اکیولس و… را ارائه می دهد.

اما قابلیت های شرکت NextVR فراتر از واقعیت مجازی می باشد. این شرکت با استفاده از فناوری ای که خودش اختراع کرده است، می تواند ویدئوهای پخش زنده را upscales کند. این شرکت از این فناوری برای پشتیبانی از جریان هایی مانند رویدادهای ورزشی و کنسرت ها را با کیفیت بالا  در هدست های واقعیت افزوده ارائه کند. شرکت NextVR در کل داراب بیش از ۴۰ ثبت اختراع و پتنت فناوری است.اما این شرکت نتوانست یک دوره از بودجه سری c را در اوایل سال ۲۰۱۹ را تامین کند، که منجر به کاهش ۴۰ درصدی از کارکنان خود شد.  تمرکز NextVR روی واقعیت مجازی به عنوان یک ریسک بزرگ در زمان ظهور واقعیت افزوده دیده میشد. اما در آن زمان این شرکت توانست با NBA، فاکس اسپرت، ویمبلدون قراردادهای تجاری در حوزه ورزشی امضا کند.

پیش بینی می شود اول برای تصاحب NextVR حدود ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. احتمالا اپل بسیاری از مهندسین و متخصصان این شرکت را استخدام می کند. در حالی که این قرارداد نهایی و به صورت رسمی اعلام نشده است، این شرکت در حال انتقال به منطقه کوپرتینو می باشد.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up