اپل با غلبه بر آمازون و گوگل، ارزشمندترین برند جهان شد

اپل مک بوک

اپل مجددا توسط رتبه بندی برند فایننس (Brand Finance)، پس از گذشت 5 سال در فهرست رتبه بندی این سازمان رتبه نخست را بدست آورده است. پیش از این اپل به سختی در این فهرست جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود ولی در حال حاضر رتبه نخست عنوان ارزشمندترین برند جهان را پس گرفت. این غول فناوری در میان 500 شرکت برتر سال 2021، با ارزش ترین برند جهانی شناخته می شود. سازمان برند فایننس ارزش نام تجاری اپل را 263.4 میلیارد دلار تخمین زده است. بر اساس گزارش منتشر شده، اپل در مقایسه با سال گذشته میلادی، حدود 87 درصد رشد داشته و این رشد به دلیل تنوع محصولات اپل می باشد.

برند فایننس در خلاصه این گزارش می گوید: اپل تحت هدایت تیم کوک، به ویژه در طی پنج سال گذشته، تمرکز خود را بر توسعه استراتژی رشد بلند مدت و فراتر از آیفون آغاز کرد که در سال 2020 نیمی از فروش اپل را دیگر محصولات این شرکت تشکیل می دهند. سیاست تنوع سازی محصولات و خدمات اپل باعث شده است نام تجاری اپل به دیگر خدمات دیجیتالی و اشتراکی از جمله اپل تی وی، اپل موزیک، اپل پاکدست، آیکلاد، اپل استور و آپل آرکید گسترش یابد. فقط در روز کریسمس، کاربران 540 میلیون دلار برای خدمات دیجیتال در اپل استور و کالا هزینه کرده اند.

لورنی نیوئل، مدیرعامل سازمان برند فایننس امریکا در بیانیه ای اعلام کرد: میراث استیو جابز همچنان از طریق اپل ادامه دارد، با نوآوری در DNA این برند، در حالی که اپل عنوان ارزشمندترین برند جهان را پس از 5 سال از آمازون پس می گیرد، ما دوباره شاهد شعار (متفاوت فکرکن) هستیم و این توسعه از کامپیوتر مک به آیپاد، آیپاد به آیفون، آیپد به اپل واچ و در نهایت به خدمات اشتراکی به بی نهایت و فراتر از آن ادامه دارد.

معیارهای برند فایننس برای محاسبه این مقادیر به صورت انحصاری در نظر گرفته شده است، اگرچه قبلا گفته شده است که این معیارها مطابق استانداردهای بین المللی می باشند. با توجه به این ارقام، امازون رتبه نخست این فهرست را از دست داد، زیرا این شرکت با رشد ارزش 15 درصدی نام تجاری خود توانست به ارزش 154.2 میلیارد دلاری پشت سر اپل قرار بگیرد. سازمان برند فایننس خاطر نشان کرد که آمازون یکی از معدود برندهایی است که به طور قابل توجهی از همه گیری ویروس کرونا بهره مند شده است. اما گوگل درگیر همه گیری ویروس کرونا بود و به رتبه سوم این فهرست سقوط کرد.

مستندات این گزارش در بخش فناوری و رسانه، تسلا را به عنوان دارنده ی سریعترین رشد در رتبه بندی بندی برند فایننس اعلام کرده است. نفتلیکس نیز به دلیل تبعات همه گیری ویروس کرونا و رواج مردم به استفاده از محتوای آنلاین در خانه، بیشترین رشد را تجربه کرده است. اما شرکت های دیگر وضعیت نامطلوبی دارند، به عنوان مثال، هواپیمایی بوئینگ، یونایتد ایرلانز و دلتا حدود 40 درصد از ارزش برند خود را از دست داده اند.

منبع appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up