اپل اکنون بزرگترین مشتری سازمانی گوگل برای ذخیره سازی ابری است

اپل به میزان قابل توجهی میزان داده را که در سرویس های ابری گوگل ذخیره می کند افزایش داده است و حاکی از آن است که میزان داده های موجود در سرویس های ابری گوگل به طور چشم گیری افزایش داشته است. بر اساس گزارش منتشر شده از وبسایت اپل اینسایدر، یک منبع آگاهی اعلام کرده است: اپل در صدد است در سال جاری 2021 حدود 300 میلیون دلار برای خدمات ذخیره سازی ابری گوگل هزینه کند، که تقریبا نسبت به سال های گذشته رشد 50 درصدی خواهد داشت.

فقط در ماه نوامبر سال 2020، اپل مقدار داده های کاربر را که در سرویس های گوگل ذخیره کرده است حدود 470 پتابایت افزایش داده است و مجموع داده هایی موجود در سرویس ابری گوگل را به بیش از 8 اگزابایت رسانده است. اما برای بدانید حجم واقعی 8 اگزابایت را درک کنید، بدانید که 1 اگزابایت برای ضبط تماس ویدویی با مدت بیش از 237 هزار سال کافی می باشد.

اپل اکنون به عنوان بزرگترین مشتری سازمانی خدمات ابری گوگل محسوب می شود، اپل برای اپل در این زمینه لقبی در نظر گرفته شده است با عنوان Bigfoot (پا گنده). اپل در سال 2018 تایید کرده است که از کوگل برای نیازهای ذخیره سازی اطلاعات کاربران خود استفاده کرده است. افزایش 470 پتابایتی اپل در ماه نومبر تقریبا مشابه کل فضای ذخیره سازی مورد استفاده توسط دومین مشتری بزرگ گوگل، یعنی سازنده تیک تاک است.

همچنین به نظر می رسد با استفاده از سرویس های ابری گوگل مزایای بسیاری برای اپل داشته است. طبق محاسبه هزینه های استفاده اپل از سرویس های ابری گوگل، ذخیره سازی 8 اگزابایت داده هر ماه حدود 2018 میلیون دلار هزینه دارد. اپل سالانه حدود 300 میلیون دلار به گوگل پرداخت می کند که این در برابر هزینه ماهانه بسیار ناچیز می باشد.

به هرحال، مشخص نیست که چرا فضای ذخیره سازی اپل در سرویس های ابری گوگل به طور چشمگیری افزایش داشته است. با این حال، این خرید نشان می دهد که خرید فضای ذخیره سازی برای اپل مقرون به صرفه بوده است یا اپل خیلی سریع رشد کرده است و قادر به ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد و نگهداری سرورهای خود را نداشته است.پس از اپل و بایت دنس، شرکت اسپاتیفای سومین مشتری بزرگ گوگل با حدود 460 پتابایت داده، توییتر با 315 پتابایت در مکان چهارم قرار دارد و اسنپ چت با حدئد 275 پتابایت در مکان سوم قرار گرفته است. اپل داده های آی کلاد کاربران خود را در هر دو سرویس آبری آمازون و گوگل ذخیره می کند.

این داده ها توسط اپل رمزنگاری شده است، به این معنی که نه آمازون و نه گوگل نمی توانند به اطلاعات مشتریان اپل دستری داشته باشند. اگرچه هنوز سرویس معروف AWS امازون سهم بزرگی در بازار خدمات ابری را در اختیار خود دارد، اما گوگل جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کرده است. به عنوان مثال، اپل از نوعی فضای ابری ذخیره سازی گوگل به نام فضای ذخیره سازی آبجکت استفاده می کند که برای رسیدگی به نیازهایی مانند پرونده های صوتی و تصویری و همچنین اسناد طراحی شده است.

منبع appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up