با توجه به گزارش Canalys ، نسبت به سه ماه سوم سال گذشته ، میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در سراسر جهان با ۱۳۷ درصد افزایش به ۱۹٫۷ میلیون دستگاه رسیده است . بر همین اساس ،موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالتیکس در گزارش خود اعلام کرد که ۲۲٫۷ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم فروخته شده است ، که رشد سالانه ۱۹۷ درصدی را نشان می دهد . هر دو موسسه تحقیقاتی شرکت آمازون را برنده رقابت در بازار اسپیکرهای هوشمند می دانند ، با این تفاوت که اسپیکر هوشمند Echo آمازون فروش کمتری نسبت به سال گذشته داشته است ، اما همچنان با ۳۱ درصد سهم بازار در رتبه اول پرفروش ترین محصول قرار گرفته است . این یک افت شدید برای آمازون است ، این درحالی که در سال گذشته بیش از نیمی از بازار اسپیکرهای هوشمند را تصاحب کرده بود .
بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys ،گوگل در رتبه دوم پرفروش ترین اسپیکرهای هوشمند قرار دارد و ۳۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد . اما موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالتیکس ، سهم گوگل در این بازار را ۲۳ درصد نسبتا پایین تر عنوان کرده است . طبق گفته کانالیس ، کمپانی آمازون به کمک آمازون پرایم دی (Amazon Prime Day) توانست فروش اسپیکر هوشمند خود را در سه ماهه سوم سال افزایش دهد . اما رقابت بین گوگل و آمازون در بازار کشورهای ایالات متحده ، انگلیس ، کانادا و استرالیا باعق افزایش ۳۰ درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند شود .
بر اساس آماری که بدست آمده است ، بازار چین در سال جاری انفجار داشته است . طبق گفته ی کانالیس ، فروش اسپیکرهای هوشمند در چین تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و به ۵٫۸ میلیون دستگاه رسیده است .همچنین بر اساس آمار شرکت تحلیلی استراتژی آنالتیکس ، سه تولید کننده بزرگ چینی موفق به فروش ۶ میلیون اسپیکر هوشمند شده اند .
منبع zdnet
پر بازدید ترین محصولات |
---|