استخراج کنندگان اتریوم در یکونیم سال گذشته 15 میلیارد دلار کارت گرافیک تهیه کرده اند

سخت افزار اتریوم

طبق یک گزارش جدید، ماینرهای اتریوم در یکونیم سال گذشته تقریبا 15 میلیارد دلار بر روی پردازنده های گرافیکی هزینه کرده اند. این عدد شامل هزینه های زحع، مادربرد پاور و سایر قطعات ریگ ماینینگ نمی شود. این اطلاعات توسط شرکت Bitpro متخصص در خرید و بازسازی سخت افزارهای استخراج کریپتو بدست آمده است.

در اواخر سال 2020 قیمت بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده افزایش پیدا کرد و همین باعث شد تا میلیون ها نفر برای خرید کارت های گرافیک هجوم آوردند تا با هدف کسب درآمد استخراج اتریوم را آغاز کنند. در همان زمان شرکت های AMD و انویدیا نسل جدید پردازنده های گرافیکی خود را عرضه کردند که عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با نسل قبلی خود داشت و بسیاری از گیمرها تمایل به ارتقا آن داشتند.

نمودار افزایش قیمت اتریوم

تقاضای کارت های گرافیک بیشتر از عرضه بود و همین باعث شد قیمت کارت های گرافیک چندین برابر قیمت واقعی شوند. طبق تحقیقات موسسه تحقیقاتی جان پدی ریسرچ، میاتگین قیمت کارت های گرافیکی از قیمت 400 دلار در سال 2019 به قیمت 800 دلار و فراتر در سال گذشته رسید.

افرادی که در اوایل مطرح شدن ارزهای دیجیتال ماینینگ را آغاز کردند، از سرمایه اندک خود سودهای کلانی را به دست آوردند. با این حال، ارزش اتریوم از زمان اوج خود در سال گذشته بیش از 80 درصد کاهش یافته است و بسیاری را برای جبران هزینه ها دچار مشکل کرده است. بلومبرگ از مردی گزارش میدهد که تاکنون توانسته تنها 5 هزار دلار از ماینینگ ارز دیجیتال بدست آورد در صورتی که 30 هزار دلار هزینه سخت افزار ماینینگ کرده است.

نمودار ریزش اتریوم

پس از اینکه اتریوم به مدل اثبات سهام سوئیچ کند، ماینرها دیگر قادر به استخراج ارز دیجیتالی اتریوم نخواهند بود. توسعه دهندگان اتریوم می گویند که این اتفاق در ماه آگوست(شهریور) انجام می شود، اگرچه ممکن است یک ماه دیگر به تعویق بیوفتد.

منبع techspot

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up