استخراج بیت کوین باعث گرم شدن آب دریاچه یخچالی در نیویورک شده است

نیروگاه سوخت فسیلی گرینیج که یک توسط یک شرکت خصوصی برای استخراج بیت کوین خریداری شده است، علاوه بر اینکه هوای منطقه آپ استیت در نیویورک را آلوده کرده است، با وارد کردن ده ها میلیون گالن های آب گرم یخچالی سنکا (Seneca) این دریاجه تاریخی را گرم کرده است. ابی بودینگتون، که در نزدیکی نیروگاه گرینیدج زندگی می کند، به خبرگزاری ان بی اس گفته است: این دریاچه چنان گرم شده است که شما احساس می کنید که وارد یک وان آب گرم شده اید. در گذشته ساکنان مجاور این نیروگاه نگران گرم شدن این دریاچه نمی شدند، چون حداقل برق تولید شده توسط این نیروگاه برای مصرف خانوارهای این روستا کافی بود. اما حالا بخش عظیمی از برق تولید شده توسط این نیروگاه که از سوزاندن گاز طبیعی به دست می آید، برای استخراج بیت کوین برای شرکت خصوصی هلدینگ اطلس مصرف می شود.

بااین‌همه، گرمایش دریاچه سنکا تنها مشکلی نیست که نیروگاه برای طبیعت این منطقه به‌وجود آورده است. دسامبر ۲۰۲۰ و درحالی‌که نیروگاه فقط با ۱۳ درصد ظرفیتش در حال کار بود، عملیات استخراج بیت‌کوین شرکت اطلس ۲۴۳ هزار تن کربن‌دی‌اکسید و گازهای گلخانه‌ای وارد هوای منطقه کردند که درمقایسه‌با ابتدای همان سال ده برابر بیشتر بود. علاوه‌براین، آلودگی NOx که باعث به‌وجودآمدن بیماری‌های بی‌شماری ازجمله آسم و سرطان ریه و مرگ زودرس می‌شود، درمقایسه‌با ابتدای سال ده برابر بیشتر شده بود.

اطلس شرکتی که نیروگاه گرینیج را خریداری کرده است که در طول یک سال  نیم گذشته با افزایش هزاران ریگ استخراج رمز از، تقریبا 1100 بیت کوین را از فوریه 2021 تا الان تولید کرده است. این شرکت قصد دارد هزار ریگ استخراج دیگر را نصب کند تا به 85 مگاوات از ظرفیت کل 110 مگاوات را بدست بیاورد. دریاچه تاریخی سنکا که منطقه ای زیبا برای گردشگران می باشد قدمت 12 هزار ساله دارد و آب آن آشامیدنی است. اما در ماه های اخیر آب این دریاچه به حدی گرم شده است که برای موجودات داخل این دریاچه خطرساز شده است. اما این نیروگاه فقط منجر به گرم شدن دریاچه نشده است، در دسمابر سال 2020 فقط 13 درصد از ظرفیت این نیروگاه در جال استفاده بود که عملیات استخراج بیت کوین اطلس در آنجا حدئد 243 هزار تن دی اکسید کربن و گازهای گلخانه را تولید و وارد هوای این منطقه کرده است که در مقایسه با ژانویه همان سال ده برابر شده بود. همچنین میزان آلودگی NOx که باعث به وجودآمدن بیماری هایی مانند آسم، سرطان ریه و مرگ زودرس است نیز 10 برابر افزایش یافته است.

این نیروگاه در حال حاضر اجازه انتشار 641 هزارتن CO2 در سال را دارد، اگرچه شرکت اطلس بخواهد از حداکثر توان 106 مگاوات ظرفیت این نیروگاه استفاده کند، طبق قانون زمین و آلودگی کربن میزان تولید CO2 به 1.6 تن در سال می رسد. اما از طرفی میزان آلایندگی NOx نیز افزایش میابد و تاثیرات مخربی در سلامت انسان ها خواهد گذاشت. این شرکت ادعا می کند علاوه بر درآمد بسیار بالا باعث ایجاد 31 شغل در این نیروگاه شده است.

منبع arstechnica

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up