از کار انداختن بروزرسانی خودکار ویندوز ۱۰ برای همیشه

بروزرسانی ویندوز 10

مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۰ ، قابلیتی را در این سیستم عامل قرار داده است که می تواند در صورت وصل بودن به اینترنت ، به صورت خودکار بروزرسانی شود .این بروزرسانی ها بصورت ماهانه و یا حتی هفتگی انجام می شود ، اما بروزرسانی خودکار ویندوز گاهی بسیار زمان بر است و می تواند برای ساعت ها دسترسی کاربران را به ویندوز قطع کند .علاوه بر زمان بر بودن برخی از بروزرسانی ها ، حجم زیادی از ترافیک اینترنت کاربران در این بروز رسانی ها مصرف می شود . بسیاری از کاربران از این بروزرسانی ها ناراضی هستند . در این مطلب قصد داریم از کار انداختن این بروزرسانی ها را آموزش دهیم ، البته توجه داشته باشید برای اینکه بخواهیدسیستم عامل ویندوزتان عملکرد خوبی داشه باشد باید این بروزرسانی ها را دریافت کند و لازم است در برخی زمان ها اجازه دهید تا این بروزرسانی ها را ویندوز ۱۰ دستگاهتان دریافت کند .

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰

برای از کار انداختن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ باید به قسمت services ویندوز ۱۰ مراجعه کنید ، برای دسترسی به این قسمت کافی است کلید ویندوز کیبورد خود را به همراه کلید R بصورت همزمان فشار دهید تا پنجره Run ویندوز ۱۰ مشخص شود . این پنجره کوچک در سمت چپ قسمت پایین صفحه نمایش دستگاه نمایان می شود ، در کادر پنجره Run کافیست کلمه services.msc را تایپ کنید و دکمه OK را فشار دهید .

disable-windows-update-service-1

سپس در صورت وارد شدن به بخش services ، گزینه ای به نام  Windows Update را در لیست پیدا کنید . همانند تصویر زیر روی آن دوبار کلیک کنید تا وارد آن بخش شوید .

از کار انداختن آپدیت ویندوز 10

با ورود به بخش Windows Update  همانند تصویر زیر ، قسمت Startup type را روی حالت  Disabled قرار دهید . سپس در قسمت Srvises status روی گزینه Stop کلیک کنید تا سرویس بصورت کلی متوقف شود . پس از آن پنجره را Apply کنید و در آخر دکمه OK را بزنید پنجره بسته شود .

از کار انداختن بروزرسانی خودکار ویندوز 10

شما موفق شده اید بروزرسانی ویندوز ۱۰ دستگاه خود را بصورت کامل متوقف کنید . اما اگر زمانی بخواهید این تنظیمات را به حالت قبل برگردانید باید تمام این مراحل را دوباره طی کنید و Startup type را روی حالت Manual قرار دهید و درآخر گزینه Start را بزنید .

توجه داشته باشید اگر مشکلی با بروزرسانی و از دست رفتن ترافیک اینترنت خود ندارید می توانید ابزاری را با نام Show or Hide Update  نصب کنید ، به وسیله ی این ابزار می توانید برخی از بروزرسانی های ارائه شده مایکروسافت را مخفی کنید  و برخی از بروزرسانی های واجب را بصورت فعال نگهر دارید تا عملکرد ویندوز دستگاهتان دچار اختلال نشود .

منبع easeus

how to disable windows 10 updates, Windows 10 Update, از کاز انداختن آپدیت ویندوز 10, بروزرسانی ویندوز 10, ویندوز 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up