ارزش بیت کوین با بیانیه جدید سومین بانک بزرگ چین به 32 هزار دلار کاهش یافت

استخراج بیت کوین

این روزها بازار رمز ارزها وضعیت خوبی را سپری نمی کند و بسیاری از سرمایه گذاران در ضرر می باشند. قیمت بیت کوین به 65 هزار دلار رسیده بود ولی با دخالت های ایلان ماسک به زیر قیمت 40 هزار دلار رسید. اما حالا کشور چین بازار رمز ارزها را دچار ریزش کرده است، در روز گذشته سومین بانک بزرگ چین درمورد رمزارزها هشدار داد و با انتشار اعلامیه ای نگرانی های خود در مورد بازار بیت کوین را اعلام کرد و بازار بیت کوین در این کشور دچار ریزش شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت کوین تلگراف و طبق داده های کوین تلگراف مارکت پرو و تردینگ ویو، نشان می دهد که قیمت بیت کوین در روز دوشنبه 31 خرداد ماه به پایین ترین قیمت خود در چند ماهه اخیر به قیمت 32،500 دلار رسیده است. علت ریزش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، به نظر می رسد بیانیه سومین بانک بزرگ چین(بانک کشاورزی چین) مبنی بر نپذیرفتن تراکنش های مربوط به بیت کوین و دیگرارزهای دیجیتال، بازار رمزهای ارز را دچار ریزش کرده است.

روزنامه نگاری به نام کالیین وو در توییتر خود اعلام کرد: در این بیانیه تاکید شده است بانک کشاورزی کشور چین تمام معاملات خود را رمزارزها متوقف می کند و هیچ تراکنشی را با رمزارزها انجام نخواهد داد و با مشاهده معاملات و تراکنش های حساب های فردی یا سازمانی، روابط بانک را با آن فرد یا سازمان به حالت تعلیق در می آورد.

اگر چه نوسانات حاصل از بیانیه بانک کشاورزی دلهره آور است، اما با تاثیراتی که اعلامیه های قبلی چین داشته است مطابقت دارد. این کشور در هفته های اخیر ماینرها را سرکوب کرده است و با وضع قوانین که در سال 2017 اعمال کرده است و محدودیت هایی برای منع افرادی که در حوزه رمزارزها فعالیت دارند، این کشور به مخمصه ای برای فعالان و یا به اصلاح گاوهای بیت کوین تبدیل شده است.

با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که ریزش قیمت ارزهای دیجیتالی طبیعی است و در نهایت بیت کوین از بی اعتمادی دولت چین سود خواهد برد. اما نکته جالب این است که بانک کشاورزی چین بعد از انتشار اعلامیه خود سریعا آن را حذف کرد، ولی گزارش هایی که در در فضای مجازی منتشر شد تاثیر خود را بر روی بازار بیت کوین گذاشت.

چارلز ادواردز ، مدیرعامل مدیر دارایی Capriole ، روز یکشنبه گفت: “شبکه بیت کوین تازه ترین حمله در طول تاریخ خود را تجربه کرده است.”

منبع cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up