آیا لینوکس هم گرفتار بدافزارها می شود؟

امنیت لینوکس در 2020

سیستم عامل لینوکس شهرت خود را از امنیتی که دارد به دست آورده است، لینوکس معمولا در برابر تهدیداتی که بر روی سیستم عامل ویندوز آسیب می رسانند آسیب پذیر نیست. البته بیشتر امنیت لینوکس به دلیل این است که تعداد نسبتا کمی از سیستم ها از لینوکس استفاده می کنند. اما بر اساس گزارش های منتشر شده تمرکز هکرها روی سیستم عامل لینوکس بیشتر از گذشته شده است. محققان امنیتی در شرکت هایی مانند کسپرسکی و بلک بری، همراه با سازمان هایی مانند FBI و NSA در مورد افزایش سازندگان بد افزارها بر روی سیستم عامل لینوکس هشدار داده اند.

اکنون سیستم عامل لینوکس به عنوان درگاهی برای اطلاعات ارزشمتدی مانند اسرار تجاری، مالکیت معنوی و اطلاعات کاربران می باشد.هکرها می توانند از سرورهای لینوکس به عنوان نقطه شروعی برای آلوده کردن شبکه های گسترده ای از ویندوز، مک و دستگاه های اندرویدی استفاده شوند.حتی اگر سیستم عامل روی دسک تاپ یا لپ تاپ شما اجرا نشود، احتمالا دیر یا زود اطلاعات شما در اختیار لینوکس قرار می گیرد. فضای ذخیره سازی ابری، VPN و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و ایمیل، شرکت های بیمه و خدمات درمانی و دولتی و بخشی از سیستم های دانشگاهی از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند و همچنین بسیاری از دانشگاه ها از که از اینترنت اشیا استفاده می کنند از لینوکس استفاده می کنند.

در یک سال گذشته تهدیدهای مختلفی کشف شده است. برخی از آن ها برافزارهای شناخته شده ی ویندوز هستند که به لینوکس منتقل شده اند، در حالی که برخی دیگر تقریبا یک دهه است که بر روی سرورها بودند که شناسایی نشده بودند. این موضوع گویای آن است که تیم های امنیتی این خطرات را کم اهمیت می دانستند.

منبع makeuseof

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up