آلفابت ثروتمند ترین شرکت در جهان شد

آلفابت

شرکت مادر گوگل یعنی «آلفابت» با پیشی گرفتن از اپل اکنون ثروتمند ترین شرکت در جهان می باشد. روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده است که از سه ماهه ی دوم سال جاری، شرکت آلفابت با ۱۱۷ میلیارد دلار ذخایر مالی در مقایسه با ۱۰۲ میلیارد دلار ذخیره مالی اپل، اکنون ثرتمند ترین شرکت محسوب می شود.

علی رغم اینکه پول زیاد مزایای بسیاری دارد، اما کسب عنوان پادشان نقدینگی دلیل زیادی برای جشن گرفتن ندارد. همانطور که فایننشال تایمز اعلام کرد،جشن نمایش ثروت آلفابت می تواند فشار سهام دارانی را که مایل به دریافت سود بیشتری برای خود هستند بیشتر کند، زیرا این کار باعث افزایش نظارت از سهام داران بر روی فعالیت های آلفابت خواهد بود.در دو سال اخیر اتحادیه اروپا، گوگل و شرکت مادر گوگل را به دلیل انحصار طلبی ۸٫۲ میلیارد یورو ( حدود ۹٫۰۵ میلیارد دلار ) جریمه کرد. همچنین  در ادامه این شرکت توسط قانون گذاران امریکایی با نظارت جدی ای رو به رو شد.

اپل با کاهش میزان نقدینگی خود، نقش مهمی در تغییر رهبری خود ایفا کرد. از سال ۲۰۱۷، ذخایر پولی اپل از اوج خود که ۱۶۳ میلارد دلار بود ۶۱ میلیارد کاهش داشته است، به این ترتیب اپل می تواند از اصلاحات مالیاتی ایالات متحده برای بازپرداخت ذخایر خارج از کشور به سرمایه گذاران خود استفاده کند. در عین حال، علی رغم اینکه گوگل سرمایه گذاری سنگینی در املاک و مستغلات دارد و همچنین این شرکت فضای بزرگتری را برای مراکز داده خود خریداری کرده است، ذخایر نقدی آلابت در مدت مشابه ۲۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.

عنوان ثروتمند ترین شرکت در جهان به کنار، اما کسب عنوان با ارزش ترین شرکت در حال حاضر دور از دستان الفابت می باشد. اپل برای اولین بار در ماه اوت سال گذشته به نقطه عطف خود رسید و لغب با ارزش ترین شرکت را به خود اختصاص داد، اما از آن زمان به بعد ارزش اپل کاهش پیدا کرد، اکنون اپل جایگاه خود را به آمازون و مایکروسافت واگذار کرده است. با این حال اپل جزو شرکت هایی است که بازاری با ارزش بیش از ۱ تریلیون دلار دارد.

منبع theverge

آلفابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up