حسابداری چیست

حسابداری چیست؟ بازار کار حسابداری و فرصت های شغلی در ایران

همه چیز درباره حسابداری

تعریف حسابداری

شناسایی ، اندازه گیری ، ثبت و گزارش اطلاعات اقتصادی به استفاده کنندگان به گونه ای که امکان قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه برای آن ها فراهم شود . تصمیم گیری های اقتصادی افراد به فعالیت های اقتصادی منجر می شود و فعالیت های اقتصادی نیز موجب می شود تا اطلاعات اقتصادی به وجود آید . اطلاعات اقتصادی توسط حسابداران شناسایی شده و با استفاده از ابزار مناسب مانند نرم افزار حسابداری جمع آوری ، تجزیه و تحلیل ، اندازه گیری و ثبت می شود و پس از طبقه بندی و تلخیص به گونه ای مناسب در قالب گزارش های مالی در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد.

تاریخچه حسابداری و شناخت آن

قدمت حسابداری در جهان نزدیک به ۶۰۰۰ سال است . بر اساس مدارک به دست آمده از دوره هخامنشیان ،به دلیل وسعت جغرافیایی ایران و به کار گیری ده ها هزار نفر برای اجرای طرح های اقتصادی از سیستم های اطلاعاتی ، حسابرسی ، بودجه بندی ، انبار داری و … استفاده می شد . موضوع حسابداری با ورود اسلام به ایران و جهان رونق جامع تری به خود گرفت ، در همین رابطه کتاب های مهمی به رشته تحریر در آمده است که از جمله آن ها کتاب ابوعبداله محمد الخوارزمی دانشمند مسلمان ایرانی بوده است .

حسابداری چیست و چرا در کسب و کار به آن احتیاج داریم ؟

با افزایش یافتن مشاغل بزرگ و تاسیس شرکت های متعدد ، نیاز به دانستن قواعد مالی و حسابداری در بین افراد رواج یافت . مدیر یک شرکت به تنهایی قادر نمی باشد تمام مسائل مربوط به عملیات مالی ، مالیاتی و حسابرسی را رسیدگی کند ، در این شرایط لازم است از یک فرد که هم تخصص وهم تجربه کافی برای تفکیک و یکسان سازی رویداد های مالی و حسابداری را دارا می باشد ، کمک گرفت .

با کمک دانش و اصول حسابداری ، می توان اطلاعات مالی مربوط به موسسات دولتی و خصوصی ، انتفاعی و غیر انتفاعی را به بهترین شکل ممکن فراهم شده و در اختیار اشخاص ذینفع قرار می گیرد

 هر کسب و کاری نیازمند به افرادی است که فرایند پیچیده مالی و حسابداری را به نحو مناسب تجزیه و تحلیل و طبقه بندی کنند. نیاز گسترده مشاغل به حسابدار و حسابداری باعث شکل گیری درآمد های بالا شد و از این رو افراد به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حسابداری می باشند تا در کنار ارتقا و افزایش مهارت خود ، بتوانند در جایگاه بالاتری در سطح مالی و اقتصادی کسب کنند.

تمام گزارش هایی که در حیطه حسابداری ارائه می شوند ، با مفاهیم معین و مشخص تهیه می شوند . این مفاهیم و اصطلاحات  در تهیه گزارشات  استفاده می شود . بر همین اساس به حسابداری زبان تجارت گفته می شود  ، زیرا تهیه گزارش های مالی ، اطلاعات لازم را در مورد واحد های اقتصادی در اختیار اشخاص علاقه مند قرار می دهد . این اشخاص شمال ، مدیران ، صاحبان سرمایه ، اعتبار دهندگان ، سازمان های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند.

فراگیری مهارت حسابداری و ترغیب افراد برای تحصیل در این رشته پر کاربرد ، در حال حاضر نقش کلیدی در آینده مالی افراد دارد . حسابداری دانشی است که به ثبت و ارزیابی فرایند های مالی یک کسب و کار ، شرکت یا واحد تجاری می پردازد و بر اساس قوانین طبقه بندی شده ، گزارشاتی در رابطه با میزان سودمندی ، صورت های مالی و عملکرد صحیح به مدیریت ارائه می کند.

در رابطه با حسابداری باید دانست که تمام رویداد های مالی  جهت تجزیه و تحلیل و ثبت ، از فرمول اصلی حسابداری تبعیت می کنند . و آن فرمول این است :   دارایی = بدهی+ سرمایه  ، این فرمول تمام قاعده و قوانین اولیه حسابداری در آن به تکامل و ثبت رسیده است که با جای گذاری اعداد و ارقام در آن به نتیجه مورد اطمینان می توان دست یافت .

حسابداری ، برای مدیریت و طبقه بندی داده های جمع آوری شده ، ارزیابی گزارش های مالی و حسابداری ، ارزیابی دارایی ها و بدهی ها و به صورت کلی برای رسیدگی به رویداد های مالی و نقدی ، پایه ریزی شده است . فرایند های حسابداری در دو دوره زمانی ، در طی دوره مالی و سرانجام در پایان دوره مالی انجام می شود .

امروزه اکثر شرکت ها برای سیستم حسابداری و عملیات آن ، در کنار استخدام حسابدار نرم افزار حسابداری هم تهیه می کنند تا با اطمینان بیشتر حساب ها و موجودی هایشان را چک کنند .

حسابداری

شاخه های حسابداری

۱_حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی ، شاخه ای از حسابداری است که وظیفه جمع آوری ، طبقه بندی ، تجزیه و تحلیل ، تلخیص ، تسهیم عوامل هزینه و محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده دارد . حسابداری صنعتی که نام عامیانه آن ، حسابداری بهای تمام شده می باشد یکی از مهم ترین شاخه های حسابداری است و کاربرد آن در عملیات محاسباتی ، برآورد بهای تمام شده محصولات تولیدی توسط شرکت می باشد . نکته ای که باید در حسابداری بهای تمام شده یا (صنعتی) به آن توجه کرد ، مدیریت صحیح و درست هزینه ها و کاهش آن تا سطح متوسط و معقول با هدف افزایش سود شرکت است .

۲_ حسابداری دولتی

حسابداری دولتی عبارت است از ، عملی که در آن حسابدار دولتی اسناد مالی را جهت ارائه به دولت بررسی و ارزیابی می کند. مجموعه کارهایی که حسابداران دولتی انجام می دهند از بازرسی و سنجیدن حساب های مالیاتی ، جهت تایید درستی داده و اطلاعات آن ها ، تا تحقیق در مورد حساب های مالی سازمان های دولتی مختلف برای یافتن نشانه هایی از کارهای متخلفانه مالیاتی است .

۳_ حسابداری  مالیاتی

مالیات هزینه ای اجتماعی است که ملت ها به ازای ، استفاده از امکانات و منابع یک کشور پرداخت می کنند ، تا منابع بتوانند جایگزین شوند . مالیات ها به شخص ، موسسات ، دارایی و … تعلق میگیرد که بر اساس میزان درآمد متفاوت است . یک حسابدار مالیاتی خبره لازم است دانش کافی روی مسئله مالیات و قوانین و دستورالعمل هایی که در این زمینه در کشور وضع می شود ، داشته باشد . مالیات در نهایت جزء مهمی از هزینه های شرکت شما را در پایان هر سال مالی تشکیل می دهد .

۴_حسابداری فروشگاهی

هر فروشگاه یا شرکتی که به خرید و فروش کالایی مبادرت نماید ، در شمار شرکت های بازرگانی قرار می گیرد . اصلی ترین فعالیت این شرکت ها ، خرید انواع مواد خام ، فراورده ها و یا کالاهای ساخته شده از تولید کننده و عرضه آن به خریدار می باشد . در حسابداری فروشگاهی تمام رویداد ها اعم از ، خرید ، فروش ، موجودی مواد و کالا ، سود ، زیان ، زمان پرداخت یا دریافت چک ها و … باید مکتوب یا به عبارتی یاد داشت شود ، به انجام این عملیات و مکتوب کردن آن ها حسابداری فروشگاهی گفته می شود .

۵_ حسابداری مالی

حسابداری و انجام امور مالی اکنون در تمام شرکت ها و واحد های اقتصادی اعم از کوچک یا بزرگ ، یک تخصص می باشد . روند طی کردن این عملیات و انجام آن ها باید از قواعد و اصول خاصی پیروی کند . فرقی نمی کند که این بنگاه های اقتصادی از چه نوعی می باشند . حسابداری مالی آن بخش از حرفه ی حسابداری است که در شرکت های بازرگانی ، خدماتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد ، این اطلاعات مالی در قالب ترازنامه و صورت های سود و زیان به کارکنان شرکت ها ارائه می دهد.

۶_حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت جنبه های بسیاری از حسابداری را شامل می شود ، که هدف اصلی آن بهبود اطلاعات مالی ارائه شده به مدیریت است . این شاخه از حسابداری مناسب افرادی است که به کار با اعداد و ارقام و تحلیل آن ها علاقه داشته و به دنبال قبول مسئولیت های بیشتر در شغل و محل کار خود می باشد . در حسابداری مدیریت آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است ، استفاده از مهارت و دانش حرفه ای حسابدار جهت تهیه اطلاعات مالی و حسابداری است .

۷_ حسابداری بازرگانی

حسابداری بازرگانی ، سود و زیان وارد بر هر شرکت را بررسی می کند و این موضوع با اهمیت ترین عاملی است که در حسابداری بازرگانی وجود دارد. یک حسابدار بازرگانی باید توانایی این را داشته باشد که در امور مربوط به مکاتبات اداری ، ثبت و بایگانی سند ها ، کار با ماشین حساب ، تنظیم سند های مالی و … را به خوبی انجام دهد و تسلط کافی را داشته باشد . شرکت های مختلف بازرگانی باید حساب شرکت را نظم بدهند و سود و زیان شرکت را در صورت های مالی به صورت منظم در اختیار داشته باشند .

۸_ حسابداری حقوقی

حسابداری حقوقی ، یعنی به منظور فعالیت های کارکنان هر شرکت ، سازمان و یا بنگاه های اقتصادی هزینه هایی محاسبه و پرداخت گردد . حقوق و دستمزد کارکنان بابت خدمات و یا نیروی کار آن ها در تولید محصولات می باشد . استفاده از حسابدار حقوقی و سیستم های حقوق و دستمزد در شرکت اهمیت بالایی دارد که با اهمیت ترین موارد آن ، ساختن رابطه ای صحیح و قابل پذیرش بین کارکنان ، کارفرمایان  و … می باشد . همچنین با وجود حسابدار حقوقی می توان خطاها و اشتباهات محاسباتی را به حداقل رساند .

۹_ حسابداری عمومی

حسابداری عمومی نوعی از حسابداری است که در آن فرد حسابدار به عنوان یک شخص ثالث عمل کرده و صورت های مالی شرکت یا مشتری را بررسی می کند و اطلاعات مالی را در اختیار عامه مردم قرار می دهد . حسابدار عمومی وظیفه تهیه صورت های مالی شرکت یا مشتری خود را بر عهده دارد . حسابدار عمومی برای موسسات و شرکت هایی کار می کند که به مابقی افراد خدمات مالی و حسابداری ارائه می کنند. در کل اصول حسابداری عمومی به تمام امور مالی از جمله دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام ، درآمد ها و هزینه ها مرتبط می شود.

تعریف حسابداری

بازار کار حسابداری و فرصت های شغلی پیش رو

فارغ التحصیلان می توانند در کلیه موسسات و واحد های تجاری ، اعم از دولتی یا خصوصی ، به عنوان حسابدار در شاخه های زیر مشغول به کار شوند :

  • حسابداری مالی : در کلیه شرکت ها و موسسات تجاری و غیر انتفاعی
  • حسابداری صنعتی : در کلیه واحد های صنعتی و شرکت های تولیدی
  • حسابداری دولتی : در کلیه سازمان ها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار و یا در صورت طی مراحل قانونی به عنوان ذیحساب و یا عامل ذیحساب
  • حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی و شرکت های حسابرسی
  • حسابداری بیمه : در موسسات و سازمان های بیمه ای و شرکت های حسابرسی
  • حسابداری بانک ها : در شعبه ها و سرپرستی بانک ها
  • حسابرسی : عبارت است از رسیدگی ، بررسی و کنترل عملیات مالی موسسه ، توسط افرادی مستقل و جدا از سازمان انجام می شود تا از صحت و درستی اطلاعات اطمینان حاصل شود .
  • نقش حسابدار

یک حسابدار به طور معمول اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه می کند .حسابداران داده های اولیه را از روی اسناد و مدارک مثبته  در دفاتر و نرم افزار های حسابداری ثبت و به آن ها نظم می بخشند. محصول نهایی کار یک حسابدار گزارشات و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری ذی نفعان ( مدیران ، مجامع عمومی شرکت ها و موسسات ، سرمایه گذاران ، دولت و …) می باشد . اما باید بدانید زمانی اطلاعات مالی برای استفاده کنندگان مفید است که قابل اتکا و مربوط باشد .

رئیس حسابداری معمولاً کار های مشکل تر و پیچیده تر حسابداری را انجام داده و بر فعالیت سایر حسابداران نظارت می کند و مشکلات احتمالی آن ها را حل و فصل می نماید . همچنین رئیس حسابداری علاوه بر بررسی و تهیه گزارشات مالی ، باید در مورد یافته های خود به مدیریت و سایر ذی نفعان توضیح دهد . در این خصوص جلساتی باید حضوری با مدیران شرکت / موسسه / سازمان و یا حسابرسان داخلی و یا خارجی داشته و گزارشات مکتوب و مبتنی بر استاندارد های مالی و حسابداری تهیه و ارائه نماید .

یک حسابدار متخصص و یا رئیس حسابداری ، پس از کسب تجربه کافی می تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد . یعنی می تواند به عنوان یک مشاور پیشنهاداتی در رابطه با چگونگی سرمایه گذاری منابع موجود شرکت بدهد تا استفاده بهینه از آن صورت گیرد و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک و تجارب خود می تواند پیشنهاد دهد که از چه طریقی باید تامین مالی صورت گرفته و هزینه ها و مخارج احتمالی این امر چه میزانی است و آیا این کار مقرون به صرفه است که انجام شود یا خیر .

بسیاری از حسابداران بسته به نوع سازمان هایی که برایشان کار می کنند ، در حوزه خاصی متخصص می شوند . مثلاً بعضی در حوزه بیمه ، برخی در حوزه تولید و برخی نیز در حوزه پیمان کاری و … فعالیت دارند . اکثر حسابداران در ادارات و شرکت ها و موسسات کار می کنند . اگر چه برخی از آن ها در خانه به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند ولی اغلب آن ها به صورت تمام وقت کار می کنند . البته در زمان های خاص مانند پایان سال مالی(در ایران مصادف با اسفند ماه) یا زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی که در ایران مصادف با اواخر بهار( پایان خرداد ماه )  است ، ساعت کاری آن ها افزایش می یابد‌.

استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری

افراد و گروه های مختلف برای ارزیابی عملکرد گذشته ، بهبود اداره فعالیت های اقتصادی ، برنامه ریزی برای عملیات آینده و تصمیم گیری تجاری ، نیاز به اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی و عملکرد واحد اقتصادی دارند . این افراد بسته به هدف و فعالیتی که دارند به دو گروه طبقه بندی می شوند : ۱_ استفاده کنندگان درون سازمانی ۲_ استفاده کنندگان برون سازمانی .

۱_ استفاده کنندگان درون سازمانی :  مدیران و گردانندگان عملیات هر واحد اقتصادی ، نیاز به اطلاعات کافی برای اداره امور موسسه دارند . این افراد به اطلاعات شرکت یا موسسه ، برای برنامه ریزی ، طبقه بندی ، کنترل و تصمیم گیری در مورد عملیات ها احتیاج دارند .

۲_ استفاده کنندگان برون سازمانی : افراد ، موسسات و سازمان های خارج از موسسه هستند که به این اطلاعات نیاز دارند ، که به ارزیابی و بررسی داده ها و اطلاعات مالی درباره نحوه فعالیت خود یا شرکت تصمیم گیری می کنند .مانند : ادارات دولتی ، بانک ها ، سرمایه گذاران ، فروشندگان کالا ، ارائه کنندگان تسهیلات مالی .

روش های صحیح یاد گیری حسابداری

در صورت اتمام فرایند یاد گیری به صورت تئوری در دانشگاه های دولتی و آموزشگاه های خصوصی ، لازم است شیوه عملی مراحل مالی حسابداری هم فرا گیرید.

۱_ هدف های شغلی خود را تعیین کنید و از اشتباه کردن هراسی نداشته باشید ، زیرا با مرتکب شدن به آن ها به سراغ راه حل درست و صحیح هدایت می شوید و کم کم  بر روی آن مسلط خواهید شد .

۲_ با مراجعه به اساتید برتر و سایت های اینترنتی کتاب های مکمل حسابداری برای ورود به بازار کار را تهیه و به مرور زمان آن ها را مطالعه و نکته برداری کنید ، همچنین با فعالیت در شرکت های مختلف و کسب تجربه کافی می توانید مهارت عملی خود را ارتقا دهید .

۳_ در هر موسسه یا شرکتی که مشغول به کار هستید ، روند کار آموزی را به مدت زمان کوتاهی طی کنید و در فرا گیری کار با نرم افزار حسابداری نهایت دقت و تلاش را به کار گیرید .

اگر در شرکت های خصوصی و داخلی مشغول به کار شوید ، باید اطلاعاتی در رابطه با شرکت جمع آوری کنید و بعد از تجزیه و تحلیل و منظم سازی آن ها ، گزارشات مربوطه را به شکل ، ماهیانه ، سالیانه و … به مدیریت شرکت ارائه کنید . حسابدارانی که در بخش داخلی فعالیت می کنند ، باید رویداد های داخلی شرکت را مورد بررسی قرار دهند که در اینجا با هیئت مدیره و بخش های دیگر نقش رابط را ایفا می کنند .

حسابداری مستقل ، معمولاً تعدادی از حسابداران و حسابرسان ، موسساتی را تاسیس می کنند و به صورت مستقل به حسابرسی شرکت هایی که بر عهده گرفته اند می پردازند . وظیفه اصلی یک حسابرس مستقل ، علاوه بر عملیات حسابرسی و خدمات حسابداری ، شامل تهیه و تنظیم : سیستم های حسابداری ، تهیه گزارش برای بانک ها ، مشاوره در امور مالیاتی می شوند.

  • مهارت و دانش لازم برای یک حسابدار

الف) قدرت تجزیه و تحلیل مسائل : فرد حسابدار برای تحلیل ، تصمیم گیری و حل مشکلات در زمینه مسائل مالیاتی ، بیمه و… باید از قدرت تجزیه و تحلیل مسائل برخوردار باشد .

ب) پشتکار و وقت شناسی : زیرا در زمان هایی از سال مثل زمان بستن حساب ها در پایان سال یا زمان ارائه گزارش های قانونی در خرداد ماه هر سال حجم کار حسابداران بسیار زیاد است و باید کار خود را با کیفیت و در موعد مقرر به اتمام رسانند.

ج) دقت و توجه به جزئیات : با توجه به کار مداوم با اعداد و ارقام ریز و درشت باید با حوصله و دقت ، ارقام ثبت شده و یا در سیستم رایانه ای وارد گردد .

د) مهارت ریاضیات و فناوری اطلاعات : برای کار کردن با نرم افزار مالی و حسابداری که امروز به صورت فراگیر در شرکت ها و سازمان ها استفاده می شود

ه) قدرت سازماندهی : به منظور امکان ساختار دادن و سازمان دادن به گزارش های مالی و در صورت ارتقاء یک مسئول واحد حسابداری باید دارای قدرت کنترل و نظارت بر حسابداران باشد .

ر) قابل اعتماد بودن و راز داری : یک حسابدار به دلیل اطلاع از جزئی ترین درآمد ها و هزینه های شرکت و نیاز صاحبان و سهامداران شرکت برای اعتماد به حسابداران باید فردی قابل اعتماد و راز دار باشد.

یادگیری حسابداری

میزان درآمد یک حسابدار

برای تخمین زدن درآمد حسابداران ، باید میزان مهارت عملیاتی و همچنین ماهر و حرفه ای بودن سطح دانش آن ها را مورد ارزیابی قرار داد . یکی از عوامل مهم در حقوق دریافتی حسابداران موقعیت کاری آنان می باشد ، درآمد شخصی که به عنوان یک حسابدار عادی فعالیت می کند و یا شخصی که به عنوان رئیس حسابداری و مدیر مالی فعال است متفاوت است ، زیرا هر کدام از آن ها در بخش های متفاوت شغلی مشغول به کار هستند .

از موارد دیگری که در حقوق دریافتی حسابدار تاثیر دارد ، شهری است که در آن زندگی می کند ، و این یکی از گزینه های مهم در تعیین حقوق و درآمد است ، فردی که در شهر تهران زندگی می کند ، موقعیت های فراوان تری برای کار وجود دارد و همچنین درآمد بالاتری هم نسبت به مابقی شهرها دارد . برای هر صنعتی نیاز به وجود یک حسابدار دارد ، و همین موضوع باعث می شود تا حقوق حسابدار با توجه به کارفرما و صنعت متغییر باشد. به طور کلی کارفرما و صنعت نقش کلیدی در میزان دریافتی او دارد ، و با توجه به ملاک ها و کار هر شرکتی حقوق حسابدار متفاوت است .

چگونه در زمره بهترین حسابداران قرار بگیریم؟

برای داشتن روند کاری مناسب و بدون اشتباه ، باید اولین قدم صبر و آرامش را در خود تقویت کنید ، زیرا رشته حسابداری علاوه بر اینکه پر تقاضا ترین است در رده شغلی پیچیدگی و استرس هم در ازای آن به شما وارد می کند ، پس باید به تمرکز و اعصاب خود مسلط باشید تا بتوانید بهترین خدمات را ارائه دهید .

هیچ چیزی در کار نباید شما را خسته کند ، ممکن است فرایندی در ارائه گزارشات مالیاتی شما را دچار شک و دوگانگی کند پس با ثبات تمام و مسلط شدن بر روی دقت خود آن را پیگیری و حل نمایید . یک حسابدار باید فنون مذاکره کردن را در خود تقویت کند زیرا صحبت کردن در یک جلسه کاری و متقاعد کردن مدیر و یا هیئت مدیره در شرایطی شاید کار سختی باشد ، بنابراین در ارتقاء روابط اجتماعی خود مداوم تلاش کنید .

با توجه به اینکه نرم افزار ها در حال حاضر بسیار در حسابداری پیشرفت چشمگیری کرده اند ، یاد گیری نرم افزار های آماری خالی از لطف نیست چرا که هر چه قدر توانایی ها و قابلیت های حسابدار بیشتر باشد روند استخدام در بهترین شرکت ها برای او بسیار راحت می باشد و از طرفی به شما در افزایش دقت و درستی گزارشات ارائه شده کمک می کند .

  • سوالات متداول
  • انواع شاخه های حسابداری کدامند ؟

حسابداری رشته متنوعی از انواع و اقلام تخصص ها می باشد ، برترین آن ها حسابداری  مالی ، صنعتی و بازرگانی است . تحصیل در این رشته ها بازار کار وسیعی را برای شما می گشاید که با وجود علاقه شخصی خود می توانید برای تحصیل آن اقدام کنید .

  • برای حسابداری چه مهارت هایی از دروس پایه و فنی باید داشته باشیم ؟

مهم ترین  گزینه ای که شما در حسابداری نیاز به پیش زمینه در آن دارید ،  ریاضی است ، چون اکثر معادلات و عملیاتی که شما با آن ها سر و کار دارید بر گرفته از ریاضی و محاسبات آن می باشد . بنابراین حداقل باید به سطح متوسط در آن برسید تا بتواتید در رشته حسابداری و آینده شغلی آن موفق شوید .

آیا حسابداری آینده شغلی خوبی دارد؟

حسابداری از مشاغلی است که فارغ التحصیلان آن پس از اتمام تحصیل به راحتی مشغول به کار می شوند ، زیرا هر موسسه یا شرکتی اعم از بزرگ یا کوچک برای مدیریت حساب های خود و تنظیم رویداد ها به شکل صحیح نیاز به حسابدار دارند .

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up