گوگل پلاس تمام اطلاعات کاربران را حذف می کند.

در اواخر ماه اکتبر(مهر) گوگل اعلام کرد که قصد دارد سرویس گوگل پلاس (Google +) را به دلیل بروز نقص های امنیتی، تعطیل کند. پس از مدت کوتاهی، گوگل پس از مشاهده نقص امنیتی دیگری تصمیم گرفت گوگل پلاس را کمی زودتر تعطیل کند، آخرین مهلت تعیین شده برای تعطیل کردن گوگل پلاس ۴ ماه زودتر در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) تعیین شده است. گوگل اکنون به طور کاملا رسمی زماندبندی از کار انداختن گوگل پلاس را منتشر کرده است. بر همین اساس، از ۴ فوریه (۱۵ بهمن ۹۷) کاربران دیگر قادر به ایجاد حساب کاربری، صفحات، انجمن ها و رویدادهای خود را در گوگل پلاس ایجاد کنند. علاوه بر این نظرات ایجاد شده توسط گوگل پلاس که در وب سایت های خارجی از  ۱۳ فروردین حذف خواهند شد.

تمام محتواهای ایجاد شده کاربران توسط گوگل پلاس  در تاریخ ۲ آوریل حذف می شوند( غیر از یادداشت های گوگل و سایر محتواهایی که به دلایل قانونی حفظ خواهند شد).  این شامل عکس ها و ویدئوهایی موجود در بایگانی آلبوم گوگل پلاس و همچنین صفحات ایجاد شده گوگل پلاس را شامل خواهد شد. کاربرانی که می خواهند محتواهای خود را ذخیره کنند می توانند به صفحه پشتیبانی گوگل بروند و آموزش ذخیره سازی محتوا را مشاهده کنند. اما تصاویر و ویدئوهای آپلود شده از گوگل فوتوز(Googole Photos) از خطر حذف شدن در امان هستند و حفظ می شوند.

اگر از گوگل پلاس برای ورود به سایت ها و برنامه ها استفاده کرده اید، این دکمه ها به زودی از کار خواهند افتاد، ما در بعضی موارد با یک دکمه ورود به سیستم Google جایگزین خواهند شد. با این تغییر،  کاربران می توانند با حساب گوگل خود به جای گوگل پلاس وارد وب سایت ها شوند. گوگل می گوید، برای حذف همه داده های گوگل پلاس به زمان زیادی نیاز است، بنابراین بخش هایی از حساب کاربری شما ممکن است در چند ماه آینده قابل مشاهده باشند. دسترسی به سایر سرویس های گوگل پس از تعطیلی گوگل پلاس تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.  اما اگر شما از کاربران گوگل پلاس حساب کاربری جی سوئیت (G Suite) هستید، حساب کاربری شما باقی می ماند، اما به زودی شاهد تغییراتی در ظاهر و اضافه شدن قابلیت های جدید خواهید بود.

مهلت پایان کار گوگل پلاس بسیار نزدیک است، بنابر این اگر شما علاقه مند به حفظ اطلاعاتتان در گوگل پلاس هستید، هرچه سریعتر از این اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کنید.

منبع theverge

Google plus, گوگل پلاس تعطیل می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up