گوگل پشتیبانی از اپلیکیشن های ۳۲ بیتی را پایان می دهد

پایاین پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی

در حالی که شرکت اپل بیش از یک سال است پشتیبانی از اپلیکیشن های ۳۲ بیتی را در iOS پایان داده است، اما گوگل تا به امروز پشتیبانی از اپلیکیشن های ۳۲ بیتی را ادامه داده است و اخیرا قصد پایان دادن پشتیبانی از این نوع اپلیکیشن ها را دارد. گفته می شود این تصمیم گوگل به خاطر وجود بسیاری از گوشی های هوشمند و تبلت های ۳۲ بیتی اندرویدی می باشد که کاربران بسیاری از آن ها استفاده می کنند. شرکت گوگل در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که اپلیکیشن های ۳۲ بیتی دیگر برای دستگاه های ۶۴ بیتی ارائه و پشتیبانی نخواهد شد. در حال حاضر گوگل تاریخ مشخصی را برای این فرایند ارائه داده است.

از تاریخ یکم آگوست ۲۰۱۹، تمام برنامه های جدید و به روزرسانی های اپلیکیشن های موجود، علاوه بر نسخه های ۳۲ بیتی، برای نسخه ۶۴ بیتی نیز باید ارائه شوند. اما استثنایی هم برای بازی های که از نسخه های قدیمی تر موتور Unity ورژن ۵.۶ و پایین تر استفاده می کنند در نظر گرفته شده است که تا اول آگوست ۲۰۲۱ پشتیبانی از آن ها ادامه دارد.

یکم آگوست روز بزرگی برای کاربران اندروید خواهد بود. در آن روز دیگر فروشگاه پلی استور اندروید دیگر اپلیکیشن های ۳۲ بیتی را برای دستگاه های ۶۴ بیتی نصب نخواهد کرد. اما توسعه دهندگان هنوز هم نیاز به ارائه‌ی نسخه های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی برای توسعه اپلیکیشن ها دارند. بازی هایی که با موتور Unity ورژن ۵.۶ و پایین تر نیز تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته اند.

اما این اقدام تمام برنامه های را تحت تاثیر قرار نخواهد داد، اپلیکیشن هایی که با زبان جاوا و کاتلین توسعه داده شده اند تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. همچنین برنامه ها و بازی های Android TV , Wear OS نیز تحت تأثیر این اقدام قرار نخواهند گرفت. گوگل پستی در رابطه با این موضوع در وبلاگ خود انتشار داده است: پشتیبانی از دستگاه های با معماری ۶۴ بیتی، اکو سیستم را برای نوآوری، با قابلیت های پیشرفته تر محاسباتی در دستگاه های ۶۴ بیتی و دستگاه های اندرویدی که از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند، آماده خواهد کرد.

منبع softspeed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up