گوگل مپ نقشه جهان را در قالب کره زمین نمایش می دهد

گوگل روز گذشته  به روز رسانی جدیدی را برای گوگل مپ ( Google Maps ) اضافه کرد . در این به روز رسانی جدید قابلیت جدیدی به نقشه ی گوگل اضافه شده است ، اکنون اگر بخواهید نقشه کشورها را از نمای دور نگاه کنید دیگر نقشه جهان را در یک صفحه مسطح نخواهید دید ، از این پس در قالب یک کره زمین به نمایش در می آید . کمپانی گوگل این خبر را در صفحه توییتر گوگل مپ منتشر کرد و گفته است که با به کار گیری از نقشه سه بعدی جهان دیگر سرزمین گریزلند دیگر به اندازه آفریقا به نمایش در نمی آید . البته در حال حاضر این بروزرسانی فقط برای کاربران دسکتاپ ارائه شده است و فعلا برای اپلیکیشن موبایل ارائه نشده است و بصورت کاملا مسطح نمایش داده می شود .

با استفاده از تکنولوژی ۳D Globe Mode گریزلند دیگر در اندازه آفریقا نمایش داده نمی شود .

تا روز گذشته گوگل مپ از طرح Mercator در نقشه های خود استفاده می کرد که با استفاده از این طرح کره زمین در یک صفحه ای کاملا مسطح نمایش داده می شد . در حالی که با کمک این طرح بندی چاپ نقشه روی کاغذ بسیار راحت می باشد ، ولی تصویری تحریف شده از کره ی زمین به کاربر است . اما مشکلی که در نقشه سطح مسطح وجود داشت ، سرزمین ها در ابعاد و اندازه اصلی خود نمایش داده نمی شد . به عنوان مثال ، می توان به اندازه غیر واقعی آفریقا و سرزمین گریزلند اشاره کرد . در نقشه مسطح گریزلند بزرگتر از آفریقا نمایش داده می شد در حالی که آفریقا حدودا ۱۴ برابر بزرگتر از گریزلند است .

یکی از کارمندان شرکت گوگل در سال ۲۰۰۹ توضیح داده است که دلیل استفاده از طرح  Mercator این بوده است که برای نمایش دقیق زوایای جاده ها از این طرح استفاده کردیم . در نسخه های اولیه گوگل مپ از این طرح استفاده نمی کردیم و همین موضوع باعث می شد که خیابان ها در عرض های جغرافیایی مرتفع مانند استکهلم ، زاویه را نمایش ندهد و با تصویر واقعی فاصله زیادی داشته باشد . با این حال این بروزرسانی بسیار مفید و جالب می باشد .

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up