گوگل قصد دارد مرورگر کروم را از سیستم عامل کروم مستقل کند

مستقل شدن مرورگر کروم از سیستم عامل کروم

شرکت گوگل در جچدیدترین پروژه ی خود ابتکار جالبی را در تجربه ی کاربری کروم بوک ها اعمال کرده است و می تواند طول عمر استفاده از کروم بوک ها را به طور چشم گیری افزایش دهد. هدف گوگل ار ارائه این پروژه این است که سیستم مرورگر کروم را از سیستم عامل مستقل کند، به این معناست زمانی که به روزرسانی سیستم عامل کروم به اتمام رسیده باشد، مرورگر کروم قادر خواهد بود به روزرسانی های جدید را به صورت خودکار دریاقت کند.

در حال حاضر در نسخه فعلی مرورگر کروم زمانی که سیستم عامل کروم به روزرسانی خود را دریافت می کند همزمان مرورگر کروم نیز به روزرسانی می شود و هنگامی که به روزرسانی خودکار دستگاه (AUE) به اتمام رسیده باشد، مرورگر کروم نیز به روزرسانی های خود را دریافت نمی کند.

پروژه ی Lacros برای مستقل کردن مرورگر کروم از سیستم عامل ارائه شده است. Lacros مخفف شده نام (Linux And Chrome OS) می باشد که مناسب. مرورگرهایی که به روزرسانی های جدید را دریافت نمی کنند در برابر حمله هکرها بسیار آسیب پذیر می باشند، پس پروژه لاکروس گوگل قادر است با مستقل کردن به روزرسانی سیستم عامل و مرورگر، عملکرد و تجربه رابط کاربری مرورگر خود را بهبود بخشد.

به نظر می رسد این قابلیت جدید در زمان مناسبی ارائه شده است، زیرا بسیاری از شرکت ها و مدارس و بسیاری از افراد به صورت دورکاری در خانه کار می کنند و استفاده از کروکم بوک ها افزایش یافته است. گوگل با ارائه ی این قابلیت خبر خوشحال کننده ای را به کاربران داده است تا بدون نگرانی از آسیب رسانی و حمله هکرها در امان باشند.

موجوری بازار کروم بوک ها همچنان با کمبود بسیاری روبرو می باشد و با آغاز سال جدید تحصیلی در آمریکا که تمامی کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شوند و موجودی کروم بوک ها جوابگوی نیاز بازار نمی باشد. با این حال اطلاعاتی از زمان اجرای پروژه ی Lacors منتشر نشده است.

منبع tomshardware

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up