گوگل به کسب و کارها اجازه می دهد تا ایمیل های خود را رمزگذاری کنند

گوگل به کسب و کارها اجازه می دهد تا رمزگذاری سمت مشتری را برای جیمیل امتحان کنند

گوگل نسخه بتا رمزگذاری سمت مشتری خود را برای جیمیل راه اندازی کرده است و به کسب و کارها اجازه می دهد تا برای آزمایش این ویژگی که «داده های حساس» و فایل های پیوست شده را حتی برای گوگل غیرقابل خواندن می کند، درخواست دهند. گوگل در روز گذشته اعلام کرد که نسخه بتا را که مدیران می توانند تا 20 ژانویه برای آن ثبت نام کنند در دسترس است . هنگامی که این ویژگی برای کاربران یک فضای کاری فعال و راه‌اندازی می‌شود، هنگام استفاده از نسخه وب جیمیل، گزینه‌ای اضافی خواهند داشت. کلیک کردن روی قفل به آنها اجازه می‌دهد رمزگذاری اضافی را برای پیام فعال کنند، اگرچه برای انجام این کار باید از برخی ویژگی‌ها، از جمله امکان استفاده از شکلک، امضا و نوشتن هوشمند صرفنظر کنند. گوگل می گوید رمزگذاری سمت مشتری به برنامه جیمیل خود برای اندروید و iOS «در نسخه جدید» که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد اضافه خواهد شد.

در حالی که توانایی کاربران برای رمزگذاری پیام ها توسط سرپرستان آنها (که در بیشتر موارد، شرکت هایی هستند که برای آنها کار می کنند) مدیریت می شود، این ویژگی فقط به ارتباطات درون دفتری محدود نمی شود. به گفته راس ریچندرفر، سخنگوی گوگل، می‌توانید ایمیل‌های رمزگذاری‌شده را «خارج از دامنه خود» و حتی برای افرادی که از سرویس‌گیرندگان یا ارائه‌دهندگان ایمیل دیگر مانند مایکروسافت یا اپل استفاده می‌کنند، ارسال کنید. ریچندرفر در ایمیلی به وبسایت The Verge گفت: «CSE برای Gmail بر اساس S/MIME، یک استاندارد موجود برای ایمیل، ساخته شده است.

گوگل مدت زیادی است که روی افزودن رمزگذاری بیشتر به جیمیل کار می کند. در سال 2014، گزارش‌هایی مبنی بر کار بر روی رمزگذاری سرتاسر برای این سرویس وجود داشت، هرچند شایان ذکر است که رمزگذاری سمت مشتری دقیقاً یکسان نیست. در حالی که استفاده از هر دو به این معنی است که «رمزگذاری و رمزگشایی همیشه در دستگاه‌های مبدا و مقصد نیز اتفاق می‌افتد»، پیاده‌سازی سمت سرویس گیرنده گوگل به مدیران کنترل امکانات را می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد «فایل‌های رمزگذاری‌شده کاربران را نظارت کنند».

 این ویژگی سال گذشته زمانی که گوگل پیشنهادات سازمانی به روز شده خود را راه اندازی کرد به گوگل درایو اضافه شد و به کاربران تجاری اجازه داد اسناد و صفحات گسترده را رمزگذاری کنند. از آن زمان به بعد، برای گوگل میت Meet نیز آمده است و در حال حاضر در نسخه بتا برای گوگل کلندر است. طبق اعلام رسمی گوگل، در حال حاضر، نسخه بتا جی میل برای مشتریان تجاری در دسترس است.

این بدان معناست که اگر در یک حساب شخصی هستید یا از یک حساب تجاری، آموزشی یا جی سوئیت سطح پایین‌تر استفاده می‌کنید، نمی‌توانید از سرویس رمزنگاری جی میل استفاده کنید. با این اوصاف، با توجه به اینکه سیستم در حال حاضر متکی به مدیرانی است که از یک API برای آپلود گواهی‌ها و کلیدهای رمزگذاری تولید شده توسط یک سرویس مدیریت خارجی استفاده می‌کنند، احتمالاً بهتر است در این مرحله عمدتاً به شرکت‌هایی با بخش فناوری اطلاعات محدود شود.

منبع theverge

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up