کامپیوتر سبز اینتل 90 درصد قابل بازیافت است

آموزش حسابداری صادرات و واردات

اینتل و شرکای "کامپیوتر سبز" را به نمایش گذاشتند که 90 درصد قابل بازیافت است

اینتل رویدادی را در پکن با موضوع “همکاری با شرکای تجاری زیست محیطی برای به کاهش مصرف انرژی انرژی و کم کربن و ایجاد رایانه های سبز” برگزار کرد. اینتل سازنده تراشه و شرکای آن Tsinghua Tongfang و Acer از این فرصت استفاده کردند تا اولین رایانه های شخصی سازگار با محیط زیست را به نمایش بگذارند، کامپیوتری که 90 درصد قطعات آن قابل بازیافت هستند.

مردم بیش از هر زمان دیگری نسبت به محیط زیست آگاه هستند و به آن اهمیت می دهند. با این حال، هنگام خرید قطعات کامپیوتر به دنبال بهترین CPU یا بهترین کارت گرافیک هستیم، همچنین می‌خواهیم سیستم‌هایمان سازگار با محیط زیست و کم مصرف باشند.

اینتل تنها پردازنده‌ کامپیوترهای بازیافتی را تامین میکند ، بنابراین سایر تولیدکنندگان قطعات کامپیوتر نیز باید نقش خود را در ساختن قطعاتی که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند ایفا کنند. طبق گزارش های منتشر شده، اینتل توانسته است کربن پردازنده های مرکزی خود را کاهش دهد.

سیستم نمایشی از تراشه های نسل دوازدهم الدر لیک اینتل استفاده می کند. با این حال، اینتل مشخص نکرد که کدام پردازنده Alder Lake در داخل رایانه شخصی قرار دارد. به علاوه، فن ضعیف اینتل وظیفه خنک کننده را فراهم می کند. با توجه به اینکه این کامپیوتر روی مصرف انرژی تمرکز دارد احتمالاً یکی از پردازند های غیر K (65 وات) یا سری T (35 وات) باشد.

اینتل  نرم افزار جدیدی به نام “Intel Green Computer Software Control Center” را برای این کامپیوتر مناسب محیط زیست خود توسعه داد تا این سیستم در حالت عملکرد کم کربن کار کند. این  نرم افزار به طور خودکار فعالیت کاربر را تشخیص می دهد و بازده انرژی سیستم را بسته به نوع استفاده بهبود می بخشد.

داخل کیس قابل بازیافت اینتل

مادربرد استفاده شده در این کامپیوتر به جای 1800 قطعه از 1400 قطعه ساخته شده است ، که نشان دهنده کاهش 22 درصدی در مواد در ساخت آن است. بعلاوه، ساب سیستم تحویل نیرو معمولی به نظر می رسد، اما باز هم ظاهر می تواند فریبنده باشد و عملکرد بهینه ای را ارائه کند. به هر حال، طبق گزارش‌ها، ساب سیستم تحویل انرژی 6 درصد کارآمدتر از طراحی روی یک مادربرد معمولی است.  مادربردهای ساخته شده از فلز، رزین و الیاف شیشه، همیشه یک چالش برای بازیافت بوده است. اما نرخ بازیافت فلز خوب است.

با این حال، رزین و الیاف شیشه به سختی جدا می شوند. بر اساس گزارش ها اینتل به دنبال برد مدار چاپی متفاوتی است. بر اساس گزارش Sohu، اینتل و شرکای صنعتی آن می توانند مدار چاپی به نرخ بازیافت 95 درصدی برای الیاف فلزی و شیشه ای و 90 درصدی برای مواد رزین دست پیدا کنند.

مادربرد یک طراحی یکپارچه ساده دارد. دو اسلات حافظه SO-DIMM، یک اسلات تکی M.2 و یک اسلات توسعه PCIe x16 وجود دارد. اینتل فاش نکرد که این مادربرد از چه فرم فکتوری استفاده می کند، فقط می گوید که مساحت برد مدار چاپی  36٪ کوچکتر از یک مادربرد استاندارد ATX است. طراحی این مادربرد به کاهش کابل کمک می کند زیرا کانکتور وجود دارد. تنها کابل های قابل مشاهده کابل فن از کولر استوک اینتل و کابل برق از منبع تغذیه است.

کامپیوتر سبز اینتل از یک منبع تغذیه کوچک نیترید گالیوم (GaN) تا 70 درصد کوچکتر از منبع تغذیه استاندارد ATX استفاده می کند. منبع تغذیه GaN ظاهراً می تواند حجم و ردپای کربن را تا 90٪ کاهش دهد. این پاور دارای طراحی بدون فن است و یک خروجی 12 ولتی را ارائه می دهد.

از آنجایی که همه چیز بسیار جمع و جور است، منطقی است که اینتل از یک کیس جمع و جور کوچک در کمپیوتر سبز خود استفاده کرده است. کامپیوتر سبز اینتل داخل یک کیس 7 لیتری قرار می گیرد، بنابراین آنقدر کوچک است که می توانید آن را به راحتی هر کجا ببرید. این حتی کوچکتر از Beast Canyon NUC قدیمی اینتل است که در یک جعبه 8 لیتری قرار دارد. فقط چهار پیچ برای نگه داشتن مادربرد در جای خود لازم است.

در طول این رویداد، اینتل تولیدکنندگان را تشویق کرد تا از مواد سازگار با محیط زیست و انرژی پاک در فرآیند تولید خود استفاده کنند. این سازنده تراشه همچنین از فروشندگان خواست تا با سایر سازندگان با همان فلسفه سبز همکاری کنند. ما نمی‌دانیم چه زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم اولین رایانه‌های شخصی سبز، مانند رایانه‌های شخصی این رویداد، وارد بازار خرده‌فروشی شوند یا این‌ها بیشتر یک نسخه نمایشی فناوری برای الهام بخشیدن به تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی هستند.

منبع tomshardware

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up