پلی استیشن ۵ از سخت افزار اختصاصی شرکت AMD استفاده خواهد کرد

هفته گذشته شایعاتی از شرکت سونی منتشر شد که  ادعا می کند نسل بعدی کنسول پلی استیشن با سخت افزار اختصاصی شرکت AMD خواهد بود . نسل بعدی کنسول پلی استیش به طور غیر رسمی پلی استیشن ۵ نام گذاری شده است . بر اساس شایعات ، پلی استیشن ۵ از معماری های اختصاصی Zen ، Nav AMD مجهز خواهد شد البته معماری دوم به صورت اختصاصی برای کنسول بازی شرکت سونی ساخته می شود . تمام این شایعات ابتدا از وب سیات فوربز منتشر شده است ، این منبع معتقد است اطلاعات خود را از منابع صنعتی بدست آورده است . بر اساس منابع بدست آمده سونی برای توسعه نسل بعدی کنسول خود از معماری گرافیکی ناوی اختصاصی برای پلی استیشن ۵ با شرکت AMD همکاری می کند . همچنین در گزارش های دیگر وبسایت فوربرز آمده است شرکت AMD بیشتر منابع خود را برای توسعه معماری ناوی اختصاص داده است و در این فرایند مهندسانی که در حال کار بر روی کارت گرافیک رادئون RX Vega بوده اند ، تمام وقت خود را برای توسعه این معماری گذاشته اند .

همانطور که ذکر شد ، این اولین بار نیست که در باره مجهز شدن کنسول پلی استیشن ۵ به سخت افزار اختصاصی شرکت AMD خبرهایی منتشر می شود  . در ماه فوریه وب سایت فونیکس پروفایل لینکدین یکی از برنامه نویسان شرکت سونی را پیدا کرد که به بهبودی پشتیبانی از رایزن اشاره کرده بود . اما در حال حاضر شرکت سونی از سخت افزار AMD برای نسل بعدی کنسول پلی استیشن استفاده خواهد کرد .

کنسول پلی استیشن ۴ در حال حاضر محهز به تکنولوژی AMD می باشد . همانطور که سونی در وب سایت خود مشخصات سخت افزاری پلی استیشن  ۴ را منتشر کرده است ، این کنسول از پردازنده ۸ هسته ای جگوار X86-64 و پردازنده گرافیکی مبتنی بر رادئون AMD می باشد . بر اساس شایعات سونی قصد دارد پلی استیشن ۵ را در سال ۲۰۲۰ عرضه کند .

منبع slashgear

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up