پردازنده M3 اپل در سال 2023 معرفی می شود

پردازنده M3 اپل

اپل پردازنده M3 را به‌عنوان جانشین M2 در نظر گرفته است، با گزارش جدیدی که ادعا می‌کند طراحی اصلی SoC  پردازنده M3 جدید آغاز شده است و جدول زمانی خوش‌بینانه رونمایی آن در نیمه دوم سال 2023 (در سال 1402) است.

اطلاعات جدید منتشر شده در وب سایت Commercial Times تایوان نشان می دهد که M3 با نام رمز Malma استفاده می کند، با این تصور که پردازنده نسل بعدی اپل با معماری N3E شرکت TSMC تولید خواهد شد. گفته می شود که N3E یک نوع بهبود یافته ای از فرآیند N3 است که به نام 3 نانومتری نیز شناخته می شود. که گفته می شود معماری N3 تا 15 درصد افزایش عملکرد و تا 30 درصد کاهش مصرف انرژی را در مقایسه با N5 ایجاد می کند، میتوان انتظار داشت که معماری N3E می تواند این تفاوت ها را بیشتر افزایش دهد.

این گزارش بیان می کند که پردازنده M3 می تواند در نیمه اول سال 2023 یا در سه ماهه اول 2024 راهی بازار شود. ما معتقدیم که به نظر می رسد سال 2023 برای جدول زمانی عرضه این پردازنده بسیار خوش بینانه است، بنابراین فعلاً برای اوایل سال 2024 میتوان امیدوار بود. با شروع تولید انبوه پردازنده های جدید اپل، می‌توانیم اولین دسته از تراشه‌های 3 نانومتری اپل را در سال آینده ببینیم، و به احتمال زیاد این شرکت از همین فناوری برای ساخت A17 Bionic استفاده خواهد کرد که شایعه شده است که به طور انحصاری در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس استفاده خواهند شد.

پردازنده M3 را می توان در محصولاتی مانند مک بوک ایر مورد استفاده قرار داد و این احتمال وجود دارد که اپل بتواند اندازه صفحه نمایش این مدل را افزایش دهد و در نتیجه به لطف خنک کنندگی بهتر و بهینه سازی دمای حرارتی بهتری داشته باشد. سایر محصولات بالقوه شامل سری به روز شده آیپد پرو، همراه با آی مک جدید و احتمالاً آیپد ایر در آینده است. ما در حال حاضر از تعداد هسته‌های M3 بی‌اطلاعیم، اما با نگاهی به M2 و M1، فرض می‌کنیم که اپل بار دیگر از چهار هسته عملکردی و چهار هسته کم مصرف استفاده خواهد کرد.

با توجه به پیچیدگی‌های تراشه‌های تولید انبوه در لیتوگرافی 3 نانومتری، این احتمال وجود دارد که TSMC در آینده با مشکل مواجه شود. این مشکلات ممکن است اپل را وادار کند تا جدول زمانی عرضه M3 را تحت فشار قرار دهد.

منبع wccftech

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up