پردازنده های سری Zen 3 تا پایان سال ۲۰۲۰ معرفی می شوند

دکتر لیزا سو (رئیس شرکت AMD)، مجددا تاکید کرد که پردازنده Zen 3 تا اواخر سال جاری معرفی خواهد شد. وی افزود که این معماری این پردازنده در آزمایشگاه ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. شایعاتی در مورد ورود پردازنده های جدید تا سال ۲۰۲۱ منتشر شده بود، اما این دومین باری است که این شرکت به علاقه مندان به این سری از پردازنده ها اطمینان داد که تا ۵ ماه آینده شاهد رونمایی از محصولات جدید خواهند بود.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا محصولاتی که قرار بود در سال ۲۰۲۰ رونمایی شوند تاخیر داشته باشند. بحران کرونا باعث شد نگرانی هایی در مورد تاخیر در معرفی پردازنده های AMD بیشتر شود. وب سایت دیجی تایمز نیز در گزارش خود ادعا کرد که پردازنده های دسکتاپ رایزن سری ۴۰۰۰ تا سال ۲۰۲۱ معرفی نخواهند شد. ظاهرا به نظر می رسد که این شایعات صحیح می باشند و از دلایل مهم در تاخیر پردازنده های جدید ای ام دی، عملکرد بسیار خوب پردازنده های سری ۳۰۰۰ رایزن در مقابل پردازنده های اینتل بوده است. علاوه بر این معرفی پردازنده های سری ۳۰۰۰XT باعث شده است  پردازنده های سری Zen 3 در سال  ۲۰۲۱ معرفی شوند.

AMD گزارشات منتشر شده را سریعا تکذیب کرد  و اعلام کرد که شایعات منتشر شده در تاخیر معرفی پردازنده های جدید این شرکت «نادرست» است. در روز گذشته AMD در ویدوئویی جشن اولین سالگرد معرفی نسل سوم پردازنده های رایزن و سری رادئون ۵۰۰۰ و همچنین معرفی پردازنده های ۳۰۰۰XT، رئیس AMD بار دیگر تاکید کرد که پردازنده های ZEN 3 برای معرفی در سال ۲۰۲۰ در حال آماده سازی می باشند.

اخیرا گزارش عای جدیدی منتشر شده است که پردازنده های دسکتاپ سری رایزن ۴۰۰۰ با نام Vermeer به تولید انبوه می رسند. شایعه شده است که این تراشه ها نسبت به نسل های قبلی و IPC بهبود قابل توجهی داشته است. به این معنی است که برخی از مصرف کنندگان دلیل خوبی برای عدم خرید پردازنده های رایزن سری ۳۰۰۰ دارند. اما شرکت AMD برای انگیزه دادن به کاربران به نسل ۳۰۰۰ رایزن، این شرکت بازی Assassin’s Creed Valhalla  به صورت رایگان به علاقه مندان عرضه می کند.

سو همچنین به تراشه های جدید سری ۳۰۰۰XT در این ویدئو اشاره کرد. وی در ادامه گفت: بهبود عملکرد این سری از پردازنده ها نسبت به نسل قبلی آن چنان بالا نمی باشد و به خریداران توصیه کردیم که به جان آن، سری ارزان تر رایزن ۳۰۰۰ را انتخاب کنند، یا می توانند منتظر پردازنده های سری Zen 3 باشند.

منبع techspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up