پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل 28 تا 64 درصد سریع‌تر از نسل دوازدهم هستند.

پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل 28 تا 64 درصد سریع‌تر از نسل دوازدهم هستند.

با توجه به نتایج آزمایشی که توسط chi11eddog به اشتراک گذاشته شده است،  عملکرد پردازنده های نسل سیزدهم اینتل (Intel 13th Gen) نسبت به نسل گذشته به طور چشم گیری ارتقا یافته است. این آزمایش ها بر روی یک مادربرد نامعلوم انجام شده است که هر یک از پردازنده های هسته ای نسل دوازدهم موجود و پردازنده های نسل سیزدهم را که قرار است به زودی منتشر شوند، در کنار هم آزمایش کرده است. آنچه مهم است توجه داشته باشید همه CPU ها روی یک مادربرد و با استفاده از پیکربندی حافظه یکسان آزمایش شدند، اما مشخص نیست که کدام مدل و اینکه آیا این فناوری DDR5 بود یا DDR4. پردازنده‌ها تنها در یک معیار آزمایش شدند، بنابراین بعید است که این اعداد به دست آمده را برای عملکرد گیمینگ در نظر گرفت. با این حال، بنچمارک Cinebench، به ویژه نسخه جدیدتر R23 امروزه محبوب ترین ابزار سنجش عملکرد پردازنده ها می باشد.

بنچمارک پردازنده های نسل سیسدهم اینتل در عملکرد تک هسته ای

طبق این نتایج، Core i9-13900 در تست تک هسته ای تا 10 درصد سریعتر و در چند هسته ای 53 درصد سریعتر از نسخه قبلی خود بود. مدل جدیدتر دارای فرکانس 500 مگاهرتزی بیشتری است، اما از 8 هسته کارآمد بیشتر بهرهمند شده است، که بالاتر رفتن تعداد هسته ها از مهم ترین دلایل افزایش عملکرد پردازنده ها نسبت به نسل قبل خود می باشند.

بنچمارک پردازنده های نسل سیزدهم اینتل در عملکرد چند هسته ای

سایر مدل های CPU شاهد افزایش 3 تا 6 درصدی در تک هسته ای و 28 تا 64 درصدی در چند هسته ای هستند. بزرگترین جهش را می توان در پردازنده i5-13500  مدل غیر K مشاهده کرد که تا 64٪ عملکرد بالاتری را افزایش می دهد، اما در عین حال، کمترین عملکرد را در تک هسته ای دارد. همه این CPU ها دارای TDP پیش فرض 65 وات هستند و با مادربردهای LGA1700 موجود و آینده سازگار هستند.

علاوه بر این، آنها از حافظه های DDR4 و DDR5 پشتیبانی می کنند که در مورد پردازنده های Ryzen 7000 صدق نمی کند. اینتل قرار است هر پنج CPU را در 3 ژانویه در کنار مادربردهای جدید B760 خود عرضه کند. این سری از پردازنده‌های اینتل فشار زیادی را بر سری AMD Ryzen 7000 وارد می‌کند که انتظار می‌رود در همان زمان به‌روزرسانی دریافت کنند.

منبع videocardz

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up