ویندوز ۱۰ روی لومیا ۹۵۰ Xl اجرا می شود

حدودا یک ماه پیش ، وب سایت MSPoweruser در گزارشی عنوان کرد که هکری به نام Ben imbushuo ، توانسته است لود کننده بوتی رابصورت سفارشی برای گوشی لومیا ۹۵۰ XML بنویسد . امروز این هکر یک ویدئوی جدیدی را انتشار داده است که پیشرفت بسیار خوبی داشته است ، در این ویدئو نشان می دهد توانسته است ویندوز ۱۰ را در مرحله راه اندازی در گوشی لومیا ۹۵۰ ایکس ال اجرا کند .اما یکی از مهم ترین موانعی که در نصب آخرین نسخه ویندوز ۱۰ ARM برای گوشی های ویندوز ۱۰ می باشد ، وجود یک محیط امن برای راه اندازی ویندوز ۱۰ که به واسطه رابط سیستم عامل UEFI متحد می باشد .

این هکر برای اجرا کردن سیستم عامل UEFI در تلاش بسیار زیادی بوده تا مجوز ها و درایور های لازم اجرای ویندوز ۱۰ را به تنهایی بنویسد . بن ایمبوشو ، پیش از این عنوان کرده بود که به کمک نصب تیاناکور (TianoCore) ، یک نسخه ای از UEFI بصورت متن باز بدست آورده و سپس آن را با UEFI و ویندوز بوت منیجر پیوند داده است .

ویندوز ۱۰ پیش از این فقط روی نمونه ی اولیه از گوشی ۹۵۰ با اسم RX-150 ویا “Hapanero” اجرا می شد ، اما نیاز به یک سیستم عامل سفارشی بود تا برای این گوشی قابل استفاده شدن باشد و انتقال آن از گوشی دیگری قابل انتقال نیست . در کل دستاوردهای این هکر بسیار جالب به نظر می رسد .برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به اکانت حساب توئیتر وی مراجعه کنید .

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up