هکرها از پل رمزنگاری RenBridge برای پولشویی 540 میلیون دلاری استفاده کردند

بر اساس گزارش گروه تحلیل بلاک چین Elliptic، هکرها، کلاهبرداران و دیگر سارقان از سال 2020 حداقل 540 میلیون دلار از طریق شبکه پل رمزارز RenBridge پولشویی کرده اند. محققان Elliptic این گزارش را امروز منتشر کردند و RenBridge را به عنوان نمونه ای از خطرات شبکه های زنجیره ای غیرمتمرکز ذکر کردند. RenBridge به عنوان راهی برای تبدیل آسان ارزهای مجازی مانند ZCash و بیت کوین به شبکه اتریوم و سپس به سایر بلاک چین ها ارائه شده است.

این گزارش می‌گوید: «در کنار یک ابزار قانونی، پل‌های زنجیره‌ای نیز به عنوان تسهیل‌کننده کلیدی پولشویی ظاهر شده‌اند،» که به کاربران اجازه می‌دهد از مقررات اجتناب کنند و پول را به راحتی در شبکه‌ها جابه‌جا کنند. این شامل درآمد حاصل از عملیات باج افزار و سرقت از زنجیره های دیگر می شود.

ارزهای دیجیتال آنطور که برخی از کاربران انتظار دارند غیرقابل ردیابی نیست، اما همچنان می‌توان منابع مالی را با خدمات خاص، به‌ویژه خدمات غیرمتمرکز مانند Elliptic، پنهان کرد. و حالا سازمان های تنظیم کننده شروع به توجه کرده اند و قصد دارند قوانینی را برای این حوزه اعمال کنند. اوایل این هفته، وزارت خزانه داری ایالات متحده، Tornado Cash، یک میکسر غیرمتمرکز را که برای پنهان کردن منابع رمزنگاری طراحی شده بود، تحریم کرد.

حرکت مشابهی را با میکسر Blender.io در ماه می انجام داد. در هر دو مورد، دولت به استفاده ادعایی از این سرویس ها توسط گروه های هکر کره شمالی اشاره کرد. گزارش Elliptic به طور مشابه نشان می دهد که RenBridge برای پولشویی به سرقت رفته از شبکه رمزنگاری Liquid ژاپن، هک مرتبط با کره شمالی، استفاده شده است. همچنین ادعا می‌کند که RenBridge در میان عملیات‌های باج‌افزار مرتبط با روسیه محبوب است و می‌گوید 153 میلیون دلار باج‌افزار از طریق این سرویس پولشویی شده است.

بسیاری از خدمات دیجیتال دیگر را می توان هم برای مقاصد جرم و هم برای مقاصد غیر مجرمانه مانند حریم خصوصی و فرار از سانسور استفاده کرد. اما امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi به ویژه مملو از دزدی و هک است و شناسایی نقاط chokepoint به طور بالقوه برای تحلیلگران امنیتی و دولت‌ها مفید است.

منبع theverge

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up