هکرها ادعا می کنند که که قادرند پردازنده های T2 اپل را جیلبریک کنند

محققان امنیتی با ترکیب دو حفره امنیتی که برای جیلبریک کردن گوشی های آیفون توسعه داده شده اند،ادعا می کنند قادرند تراشه های امنیتی T2 اپل را نیز جیلبرک کنند. محققان ادعا می کنند که می توانند دستگاه های مک و مک بوک را که شامل آخرین مدل تراشه های امنیتی T2 اپل هستند را جیلبریک کنند. این محققان به پیچیدگی این روند اشاره کرده اند که موفق شده اند در طی چند هفته از ترکیب این دو حفره امنیتی در جیلبریک تراشه های امنیتی اپل استفاده کنند که توسط چندین نفر از کارشناسان برتر امنیت و هک شرکت اپل در حال آزمایش و تایید شده است.

اگر جیلبرک به درستی انجام شود، کاربران یا هکرها با استفاده از این روش قادرند کنترل کامل سیستم را در اختیار خود بگیرند و حتی می توانند هسته اصلی سیستم عامل را تغییر دهند. همچنین می توانند برای بازیابی اطلاعات حساس یا رمزگذاری شده بر روی سیستم بر افزار قرار دهند.

تراشه های T2 اپل در کنار پردازنده های شرکت اینتل بر روی سیستم های اپل از جمله مک، مک مینی و مک بوک قرار می گیرد. تراشه های T2 در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند و در سال ۲۰۱۸ بر روی تمامی دستگاه های اپل به فروش رسیدند. اما تراشه دم که در این سیستم ها به کار برده شده اند به صورت کاملا مستقل در این سیستم ها کار میکنند و وظیفه پردازش صدا و برخی از ورودی و خروجی ها را کنترل می کنند تا فشار را از روی پردازنده اصلی کاهش دهند. اما تراشه دوم به عنوان تراشه امنیتی هم مورد استفاده قرار گرفته است. اما شاید بپرسید که وظیفه تراشه T2 در سیستم های اپل چیست؟ وظیفه تراشه های امنیتی T2رمزنگاری اطلاعات بسیار مهم کاربران از جمله رمز عبور یا تاچ آیدی روی دستگاه می باشد. با این حال جیلبریک شدن این پردازنده می تواند خطرهای بسیاری را برای کاربران مک بوک ها ایجاد کند.

منبع zdnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up