هوش مصنوعی آلفابت در بازی های آتاری عملکرد بهتری نسبت به انسان دارد

بازی های ویدیویی قدیمی ساده ای وجود دارند که برای آزمایش عملکرد سیستم های هوش مصنوعی بسیار مناسب می باشند. توانایی این سیستم ها با توجه به امتیاز گیری در میزان موفقیت آن ها سنجیده میشود. دیپ مایند آلفابت (Alphabet) 57 بازی ساده مخصوص آتاری را برای استفاده به عنوان تست هوش مصنوعی خود تعیین کرده است و معیارهایی را برای مهارت یک بازیکن معمولی انسانی ایجاد کرده است.

جدیدترین سیستم این شرکت یعنی Agent57، نسبت به سیستم های قبلی جهش بزرگی داشته است و اولین سیستم هوش مصنوعی می باشد که توانسته است عملکردی فراتر از انسان از خود نشان دهد. به عنوان مثال، اینجنت ۵۷ عملکرد بسیار خوبی در بازی های  Pitfall ، Montezuma’s Revenge ، Solaris و Skiing  از خود نشان داده است. این بازی ها چالش های بسیار بزرگی برای سایر سیستم های معروف هوش مصنوعی بوده است.

 

بر اساس بررسی فناوری MIT، بازی های Pitfall و Montezuma’s Revenge نیاز به آزمایش بیشتری با سیستم های هوش مصنوعی دارند تا با یادگیری بفهمد که چگونه می تواند نمره بهتری را کسب کند. با این حال، بازی های Solaris و Skin برای هوش مصنوعی بسیار دشوار می باشند زیرا علائم پیروزی کمی دارند و هوش مصنوعی نمی داند که آیا حرکات خود را باید برای طولانی مدت انجام دهد یا خیر. انعطاف‌پذیری که نوزاد انسان از آن بهره‌مند است هنوز بسیار فراتر از سیستم‌های هوش‌مصنوعی فعلی‌است. هوش مصنوعی هم اکنون در صنایع مختلف موردد. استفاده قرار می گیرد. تجربیات کسب شده سیستم ایجنت ۵۷ می تواند به بهبود عملکرد سیستم های هوش مصنوعی کمک کن،.حتی با وجود اینکه سیستم های هوش مصنوعی مهارت های انسان را نداشته باشند.

منبع finance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up