متا هفته آینده اخراج‌هایی «در مقیاس بزرگ» را اعلام خواهد کرد

اخراج کارمندان متا

به گزارش وال استریت ژورنال، متا شرکت مادر فیسبوک ممکن است در اوایل هفته آینده اخراج های گسترده ی کارمندان خود را اعلام کند. این نشریه در گزارشی که منتشر کرده است نشان می دهد که این شرکت در حال برنامه ریزی برای اخراج “هزاران” کارمند است که به زودی چهارشنبه اعلام می شود. متا در حال حاضر بیش از 87 هزار نفر را استخدام کرده است. کاهش کارمندان متا می‌تواند بزرگترین کاهش نیروی کار باشد که توسط یک شرکت فناوری در سال جاری انجام شده است و از اخراج‌هایی که در روز جمعه توسط توییتر انجام شده است، پیشی می‌گیرد. این کاهش همچنین نشان دهنده اولین تجدید ساختار گسترده در تاریخ متا خواهد بود.

در حال حاضر متا از اظهار نظر در مورد تعدیل گسترده کارمندان خود خودداری کرد. یکی از سخنگویان متا  به بیانیه‌ای که مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت در جریان رویداد گزارش مالی اخیر شرکت در سه ماهه سوم سال جاری بیان کرد، اشاره کرد. در سال 2023، ما سرمایه گذاری های خود را روی تعداد کمی از حوزه های در حال رشد با اولویت بالا متمرکز خواهیم کرد. بنابراین این بدان معناست که برخی از تیم ها به طور معناداری رشد خواهند کرد، اما اکثر تیم های دیگر در سال آینده ثابت می مانند یا کوچک می شوند. در مجموع، ما انتظار داریم که سال 2023 را تقریباً به همان اندازه یا حتی سازمانی کوچکتر از امروز به پایان برسانیم.»

بر اساس همین گزارش، متا در طول دو سال اول همه گیری ویروس کرونا رشد قابل توجهی داشته است و بیش از 27000 کارمند در سال های 2020 و 2021 استخدام کرده است. و روند استخدام شرکت تا 9 ماه اول سال 2022 ادامه یافت، و به تعداد کارمندان این شرکت افزوده شدکه 15344 کارمند دیگر در حالی که این شرکت یکی از ذینفعان اصلی کرونا بود، در حال حاضر ارزش سهام این شرکت در ماه های اخیر تغییر کرده و کاهشی شده است. در ماه جولای، این شرکت اولین کاهش درآمد خود را گزارش کرد. این شرکت سختی‌های اخیر خود را به دلیل رقابت سخت TikTok و انتشار قابلیت بحث‌برانگیز شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل می‌داند.

در عین حال، تمرکز مارک زاکربرگ در متاورس شکست خورده است و تاکنون نتوانسته فرصت‌های درآمدی جدیدی برای شرکت ایجاد کند و در عین حال هزینه‌های گزافی برای آن به همراه داشته باشد. از آغاز سال ۲۰۲۱، متا ۱۵ میلیارد دلار برای تبدیل شدن به جریان اصلی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هزینه کرده است. این شرکت انتظار دارد در سال 2023  میزان ضررش حتی بیشتر از سال چاری باشد.

منبع engadget

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up