مایکروسافت سرویس xCloud را از طریق وب به iOS ارائه می کند

مایکروسافت در حال کار بر روی توسعه ی سرویس xCloud بر روی مرورگرهای اینترنت می باشد تا کاربران دستگاه های iOS بتوانند از این قابلیت بهره مند شوند. منابع معتبر نزدیک به مایکروسافت به وب سایت TheVerge اعلام کرده اند که این شرکت در حال توسعه نسخه وب xCloud برای اجرا در دستگاه های iOS و iPadOS می باشد. فیب اسپنسر، رئیس بخش کنسول ایکس باکس مایکروسافت، در جلسه اخیر میان مقامات این شرکت اعلام کرد که سرویس xCloud به واسطه ی مرورگرهای اینترنتی در اختیار تمام کاربران سیستم عامل iOS قرار خواهد گرفت.اسپنسر در این جلسه اعلام کرد: ما تمرکز خود را به طور کامل بر روی iOS گذاشته ایم و خاطر نشان کرد که از پیشرفت این سرویس بر روی سیستم عامل iOS احساس بسیار خوبی داریم و در نهایت سرویس خود را برای سیستم عامل iOS و آی پد ارائه خواهیم کرد.

شرکت اپل در گذشته سرویس های xCloud و استادیا را برای سیستم عامل آی او اس از طریق اپ استور مسدود کرد و اعلام کرد که شرکت های ارائه دهنده این سرویس باید اپلیکیشن ها و بازی های خود را در اپل استور به اشتراک بگذارند. اپل در اقدامی به مایکروسافت و گوگل اعلام کرد که آن ها قادر می باشند بازی ها و سرویس های خود را به صورت جداگانه در اپ استور به اشتراک بگذارند.

مایکروسافت از سیاست اپل راضی نبود و در اقدامی راه اندازی سرویس xCloud را برای سیستم عامل iOS متوقف کرد. اما بر اساس شایعات منتشر شده مایکروسافت نسخه اولیه سرویس نسخه مرورگر xCloud را برای دستگاه های اپل در اوایل سال ۲۰۲۱ ارائه خواهد کرد. نسخه تحت وب سرویس مایکروسافت می تواند محدودیت های اپ استور را دور بزند، دقیقا همانند آمازون که سرویس بازی لونا را به همین روش برای دستگاه های اپل ارائه کرد. اسپنسر در این جلسه در مورد برنامه های آینده مایکروسافت برای xCloud بر روی رایانه های شخصی را منتشر کرد. اسپنسر کامپیوترهای شخصی را یک فرصت عالی برای سرویس خود می داند و به احتمال بسیار زیاد xCloud در سال ۲۰۲۱ به کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up