مایکروسافت آژور با 19 درصد از سهم بازار در رتبه دوم پشت سر آمازون قرار گرفت

موسسه پژوهشی کانالیس (Canalys) اخیرا گزارش جدید خود در مورد بازار جهانی سرویس های ابری را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، خدمات تحت وب آمازون (AWS) با داشتن 32 درصد از سهم بازار در سه ماهه نخست سال 2021، پیشرو در ارائه خدمات ابری در دنیا می باشد و خدمات سرویس ابری مایکروسافت آژور با 19 درصد سهم بازار در جایگاه دوم این لیست قرار گرفت. اما نکته مهمی که در این گزارش منتشر شده است نشان می دهد که مایکروسافت آژور برای سومین فصل متوالی رشد 50 درصدی را تجربه کرده است.

موسسه پژوهشی کانالیس درباره رشد مایکروسافت آژور نوشت: رشد سرویس ابری آژور به لطف رشد مصرف سرویس های ابری و تعهدات بلندمدت مشتریانی است که با سرمایه گذاری در Azure Arc برای مدیریت موسسه های ترکیبی IT،و (Azure Synapse) برای تجزیه و تحلیل داده ها و از هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک پلتفرم، تقویت شده است.

رقابت در بین ارائه دهندگان سرویس های ابری همچنان بیشتر می شود. متیو بال، تحلیلگر ارشد کانالیس گفت: گسترش جغرافیایی برای ارائه سرویس های ابری و بهبود تاخیر درارائه خدمات و همچنین استقرار منطقه ای و پوشش دهی مناسب در تمامی شهرها، از دلایل رشد سرویس خدمات ابری می باشد. آمار مووسه کانالیس نشان می دهد گوگل با 7 درصد از سهم بازار در رتبه سوم لیست برترین ارائه دهندگان سرویس های ابری می باشد. شرکت های دیگر نیز مجموعا با 42 درصد از سهم بازار را تصاحب کرده اند.

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up