عملکرد ضعیف IBM در فروش نرم افزار و سرور

IBM

رویترز ، در روز گذشته جدیدترین گزارش مالی مربوط به سه ماهه ی سوم سال جاری شرکت IBM را منتشر کرد ، بر اساس گزارش مالی منتشر شده ، این شرکت عملکرد ضعیفی را فروش محصولات خود داشته است . IBM با کاهش فروش نرم افزار و همچنین کاهش تقاضا برای سرورهای  نیم فریم خود عملکرد دور از انتظاری را سه ماهه سوم سال داشته است .

مدیر عامل شرکت İBM جینی رومتتی ، قصد دارد تغییرات اساسی را در شرکت اتخاذ کند ،بر همین اساس این شرکت به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در تکنولوژی های جدید تر در حوزه های سرویس ابری و هوش مصنوعی می باشد تا وابستگی İBM به سخت افزار و کسب و کارهای سنتی کمتر شود تا با این شیوه از این وضعیت خارج شوند .

درآمد کل شرکت İBM در سه ماهه ی سوم تا نوامبر با کاهش ۲ درصدی همراه بوده است . در بخش فروش سیستم سرورهای مین فریم و سیستم های ذخیره سازی مورد نیاز برای شرکت های بسیار بزرگ با کاهش ۱ درصدی همراه بوده است .  اما İBM در سه ماهه دوم سال جاری ، در این بخش با ۲۵ درصد افزایش درآمد نیمه اول سال را به پایان رسانده است .

رشد فروش سرورهای مین فریم z14 این شرکت ، که حدودا یک سال پیش معرفی شد در حال حاضر کاهش داشته است ، چون مشتریان شرکت İBM پیش از به روزرسانی زیرساخت های خود ، منتظر ارائه ی نسل جدید مین فریم های این شرکت هستند . همچنین در بخش نرم افزار با  فروش ۴.۱۴ میلیارد دلار فروش نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .  جیمز کواناو ، مدیر مالی شرکت IBM در مصاحبه ای گفته است که عوامل فصلی و بازاریابی در تقاضا و فروش نرم افزار تاثیر گذاشته است و انتظار داریم که فروش نرم افزار در آینده روند افزایشی را طی کند و در سه ماهه چهارم سال جاری به هدف خود در بخش نرم افزار می رسیم .

افزایش ارزش دلار در عملکرد IBM تاثیر گذار بوده است ، زیرا این شرکت تقریبا ۶۰ درصد از درامد خود را خارج از بازار ایالات متحده بدست می آورد .این شرکت اعلام کرده است که ۳۹٫۵ میلیارد دلار را در ۱۲ ماه گذشته از طریق کسب کارهای سرویس های ابری خود بدست آورده است . بر اساس گزارش های بدست آمده  IBM در سه ماهه سوم سال جاری ۱۸٫۷۶ میلیارد دلار درامد داشته است که از پیش بینی های تحلیلگران که ۱۹٫۱۰ میلیارد بود پایین تر است . درامد خالص این شرکت ۲٫۶۹ میلیارد دلار درسال جاری بوده است و در مقایسه با سال گذشته که ۲٫۷۳ میلیارد دلار گزارش شده بود کاهش داشته است .

به جز یک مورد که تحلیلگران میزان درامد خالص IBM را ۳٫۴۰ میلیارد دلار تخمین زده بودند ولی این شرکت ۳٫۴۲ میلیارد دلار درامد کسب کرده بود .

منبع reuters

IBM, آی بی ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up