علاقه زیاد اقتصاددان معروف به زبان برنامه نویسی پایتون

اقتصاددان

اقتصاددان معروفی به نام پاول رومر (paul Romer) روز گذشته برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۸ شد . پاول رومر یکی از مهم ترین نظریه پردازان در زمینه دلایل رشد اقتصاد می باشد .او یک اقتصاد دان ارشد بانک جهانی می باشد . پاول حامی نظریه Charter Cities می باشد . این نظریه دولت کشورهای در حال توسعه را تشویق به ایجاد شهرهای مستقل به عنوان راهی برای مدیریت بهتر می کند . اما مهم ترین ویژگی ای که پاول ۶۲ ساله را از  سایر اقتصاد دانان جدا می کند ، استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون در کار خود است که سایر اقتصاد دانان از ابزارهای دیگری در کار خود استفاده می کنند .

اقتصاددانان در کار خود بیشتر با ریاضیات و آمار سروکار دارند ، ابزارهایی که اغلب در زمینه اقتصادی مورد استفاده قرار میگیرند ، ابزارهایی از جمله نرم افزار اکسل (Excel) ، استاتا (Stats) و مثماتیکا (Mathematica)می باشند .با استفاده از این یه نرم افزار می‌توانند در کلاس های آموزشی اقتصادی استفاده کنند . رومرو معتقد است که باید تحقیقات انجام شده  شفافیت های لازم را داشته باشد . پاول رومر در استدلال خود از اهمیت شفافیت در تحقیقات علمی سخن گفته است ، وی معتقد است به این طریق می توان اعتماد عموم را بدست آورد. رومرو در وبلاگ خود در آوریل سال ۲۰۱۸ پستی را منتشر کرد ، که برای شفافیت در تحقیقات از ابزار Mathematicaاستفاده کرده است تا به این طریق علاقه مندان بتوانندجزئیاتی از تحقیقات وی را مطالعه کنند .پاول رومر در ادامه گزارش خود گفت : نرم افزار Mathematica  بسیار دشوار است و من نتوانستم نتایج تحقیقات خود را برای علاقه مندان به اشتراک بگذارم و همچنین Mathematica نمی تواند برای اشتراک کدهای توسعه یافته در معاملات مناسب باشد .

رومر به جای استفاده از نرم افزار Mathematica  نرم افزار ژوپیتر (Jupyter)  را کشف کرد که می تواند از آن برای اشتراک گذاری نتایج تحقیقات خود استفاده کند . ژوپیتر یک نرم افزار تحت وب است که این امکان را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد که به وسیله ی آن بتوانند از زبان برنامه نویسی پایتون در کنار دیگر زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن های خود را توسعه دهند . رومر معتقد است. نکته مهم نرم افزار ژوپیتر این است که بر خلاف Mathematica متن باز است . به وسیله ی ژوپیتر ،رومر به راحتی می توانند نمودارها معادلات و … را به اشتراک بگذارد .

پاول رومر معتقد است آینده تحقیقات متعلق به پلتفرم های متن باز مانند ژوپیتر است که این امکان را می دهد تحقیقات را به اشتراک بگذاریم . زبان برنامه نویسی پایتون بصورت متن باز است که بصورت چشم گیری شاهد افزایش محبوبیت آن هستیم .

منبع qz

python, پایتون, زبان برنامه نویسی پایتون

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    مقاله خوبی بود درسته پایتون برای اقتصاددان ها مهمه همانطور که اقتصاد ژورنال در مقاله خود با عنوان کدام زبان برنامه‌نویسی برای تحقیقات اقتصادی بهتر است؟ به این موضوع هم اشاره کرده است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up