سهم مایکروسافت اج در بازار مرورگرها از 11 درصد عبور کرد

سهم مرورگر اج در بازار مرورگرها افزایش یافت

بر اساس گزارش منتشر شده وب سایت neowin داده‌های Statcounter نشان می دهد که جزئیاتی را در مورد بازار مرورگرهای دسک‌تاپ و عملکرد مرورگرهای پیشرو را در مقایسه با دیگر رقبا را نشان می‌دهد. بازار مرورگرهای دسکتاپ مانند یک کشتی به آرامی در حال حرکت است و تغییرات ماهانه اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد. گزارش نوامبر 2022 نیز از این قاعده مستثنی نیست فقط نوسانات کوچکی را در سهم بازار هر مرورگر نشان می دهد. با این حال، مقایسه چندین ماه و سال قبل به شما امکان می دهد یک روند کلی را متوجه شوید. برای مایکروسافت اج، این روند همچنان مثبت است. آهسته اما ثابت است و در حال افزایش می باشد.

به گفته Statcounter، مایکروسافت اج برای اولین بار از زمان معرفی خود از مرز 11 درصد عبور کرده است، سهم مرورگر اج مبتنی بر کروم 0.31 امتیاز کسب کرد و به 11.17 درصد از سهم بازار رسید. برای مقایسه، در یک سال گذشته، مرورگر مایکروسافت اج تقریباً 9.52٪ بود ( 1.65 بیشتر نسبت به سال گذشته).گوگل کروم در صدر قرار دارد و با سهم غیرقابل دسترس 66.13% ( کاهش نسبت به سال گذشته 0.36) محکم در جایگاه اول قرار دارد و نزدیک شدن به رقابت را غیرممکن می کند.

نمودار سهم مرورگرها در بازار

با وجود اینکه مرورگر سافاری فقط بر روی مک در دسترس است، مرورگر دسکتاپ سافاری اپل با 9.62 درصد سهم بازار ( 0.26 بیشتر نسبت به سال گذشته) سومین انتخاب محبوب مرورگر در میان کاربران است. فایرفاکس با 7.1%، 0.05+ و اپرا با 3.3% (0.29- کاهش نسبت به سال گذشته) در رده  چهارم و پنجم قرار دارند.

در مورد اینترنت اکسپلورر، پادشاه سابق بازار مرورگرهای دسکتاپ، حدود 0.77٪ از کل کاربران همچنان از این مرورگر استفاده می کنند. برخی از افراد نمی‌خواهند یا نمی‌توانند اینترنت اکسپلورر را رها کنند، علی‌رغم تلاش‌های مداوم مایکروسافت برای جایگزینی آن با یک Edge بسیار بهتر و حالت داخلی اینترنت اکسپلورر آن. شما می توانید تصویر مشابهی را در دنیای ویندوز مشاهده کنید، جایی که برخی از مشتریان همچنان به ویندوز XP که در سال 2014 از بین رفت (نه یک سیستم عامل هشت ساله، همانطور که برخی از خوانندگان به درستی اشاره کردند) می چسبند. انتظار می رود همین اتفاق برای ویندوز 7 بیفتد.

می توانید جزئیات بیشتر در مورد آخرین گزارش Statcounter را در وب سایت رسمی آن مطالعه کنید. طبق معمول، به یاد داشته باشید که داده ها تقریبی هستند و 100٪ دقیق نیستند.

neowin

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up