رشد درآمد هواوی با وجود همه گیری کرونا و تحریم های امریکا در ۲۰۲۰

رشد درآمد هواوی با وجود همه گیری کرونا و تحریم های امریکا

شرکت هواوی در روزهای گذشته گزارش مالی مربوط به نیمه اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد، که نشان می دهد درآمد این شرکت نسبت سال گذشته ۱۳٫۱ درصد رشد داشته است. حتی با وجود تحریم هایی که این غول چینی را با ممنوعیت فعالیت در برخی از کشورها دارد، و سهمش در بازار جهانی گوشی های هوشمند کمتر شده است اما به رشد درآمد خود ادامه می دهد.

سخنگوی هواوی در مصاحبه ای اعلام کرد: درآمد این شرکت در نیمه ی اول سال ۲۰۲۰ به ۴۵۴ میلیارد یوان (معادل ۶۴٫۸۸ میلیارد دلار) رسیده است که شرکت های تجاری و مصرف کننده ها به ترتیب ۳۵ ، ۸ و ۵۶ درصد از کل درآمد این شرکت را تامین کرده اند. گزارش مالی هواوی نشان می دهد که سود خالص این شرکتدر نیمه اول سال جاری ۹٫۲ درصد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸٫۷ درصد افزایش داشته است.

این شرکت در گزارش مالی خود اشاره ای به منابع درآمد خود در نیمه اول سال جاری نکرد، اما در بخشی از گزارش  هواوی به تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر شرکت های فناوری اشاره شده است. هواوی میگوید شرکت های فناوری ارتباطات که تمرکز اصلی آن ها تجارت می باشد، نه تنها ابزاری مهم برای مقابله با ویروس کرونا بوده اند، برای بهبود اقتصادی نیز عملکرد مهمی داشته اند.

درآمد هواوی در حالی رشد کرده است که ایالات متحده امریکا کمپینی را برای عدم همکاری بسیاری از کشورهای همپیمان خود برای عدم همکاری با هواوی تشکیل داده است. آمریکا از دیگر کشورها می خواد که دیگر از تجهیزات شبکه ای و مخابراتی هواوی استفاده نکنند. بریتانیا نیز اعلام کرد که تا پایان سال جاری تمامی تجهیزات هواوی را از زیرساخت های ۵G خود خارج خواهد کرد. بسیاری از منتقدان هشدار می دهند که این کار می تواند باعث قطع شبکه و همچنین مشکلات امنیتی شود.

اگرچه شرکت هواوی اطلاعات فروش منطقه ای محصولات خود را منتشر نکرده است، اما با وجود مشکاتی که در حال حاضر در بازارهای جهانی به وجود آمده است، کشور چین مرکز اصلی رشد و تجارت آن ها تبدیل شده است. شرکت هواوی با رقیب محلی خود یعنی ZTE که همچنان در لیست سیاه تجارت ایالات متحده قرار دارد، بخش عمده ای از قراردادهای زیرساخت شبکه ای ۵G را در کشور چین در اختیار دارد. اپراتورهای شبکه در کشور چین قراردادی را امضا کرده اند که گوشی های هوشمند ۵G را از هواوی تهیه کنند که این امر به طور طبیعی باعث افزایش فروش در این شرکت خواهد شد.

منبع techcrunch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up