خرید کارت گرافیکی که از قابلیت رهگیری پرتو پشتیبانی نمی کند عقلانی نیست

خرید کارت گرافیکی که از قابلیت رهگیری پرتو پشتیبانی نمی کند عقلانی نیست

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا، اعتماد زیادی نسبت به فناوری رهگیری اشعه  دارد و پیشنهاد می کند که در خرید کارت گرافیک بدون این و ویژگی در سال ۲۰۱۹ دست نگهر دارید. البته مدیر عامل انویدیا در حالی این موضوع را مطرح کرده است که تمامی پردازنده های گرافیکی سری GTU RTX 20 از تمام ویژگی های پیشنهاد شده پشتیبانی می کند، اما شرکت AMD بزرگترین رقیب انویدیا هنوز از این فناری در محصولات خود استفاده نمی کند(اگر چه احتمال دارد در آینده از این فناوری در پردازنده های گرافیکی خود استفاد خواهد کرد). اما با توجه به اینکه بازی های معرفی شده در نمایشگاه Gamescom 2019 از فناوری رهگیری اشعه پشتیبانی میکنند، این ویژگی جذاب تر به نظر خواهد رسید.

 این اظهار نظر از مدیر عامل انویدیا در یک پیام ویدویی به دنبال اعلام درآمد سالانه انویدیا در وب سایت منتشر شده است. او در این پیام پیشنهاد می کند که اگر می خواهید کارت گرافیک جدیدی بخرید و تا ۲، ۳ و یا ۴ سال برایتان کار کند به  خرید کارت گرافیکی که از فناوری رهگیری اشعه پشتیبانی نکند، کاملا دیوانگیست.

با این حال پیشنهاد مدیرعامل انویدیا در مورد خرید یکی از محصولات این شرکت چندان تعجب آور نیست، ما باید بپذیریم که این امر چندان بی معنا و مفهوم نیست. از این گذشته، اگر به دنبال خرید یک کارت گرافیک جدیدی هستید که چندین سال برای شما کار کند، باید در انتخاب کارت گرافیک جدید خود مطمئن شوید که این قابلیت های جدید یاد شده را داشته باشد. همچنین به نظر می رسد در آینده بازی های زیادی با فناوری رهگیری پرتو معرفی خواهند شد. همچنین، به نظر می رسد کنسول های بازی نسل بعدی PS5 و Xbox از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین، انودیا به تازگی سری جدید از کارتهای گرافیک RTX Super را معرفی کرده است، از جمله TRX 2070 ، RTX 2060 Super و RTX 2080 Super که برای ارائه ردیابی پرتوها کمی مقرون به صرفه تر طراحی شده اند. با این حال نمی توان گفت که خرید کارت های گرافیکی که از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند دیوانگیست، اما این ویژگی مهمی است که باید در خرید آن در نظر داشته باشیم، به خصوص گیمرهای عزیز.

منبع techradar

انویدیا, رهگیری پرتوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up