تحلیلگران به اسلا پیشنهاد می کنند که بیت کوین را بفروشد و سهام تسلا را بازخرید کند

مدیر فناوری اطلاعات سابق شرکت سرمایه گذاری مطرح گلدمن ساکس پس از اینکه به تسلا پیشنهاد کرد تمام دارایی های بیت کوین خود را بفروشد و سهام شرکتش را باز خرید کند، اما پس از آن در توئیتر با جواب های تندی از کاربران روبرو شد. قیمت سهام تسلا از زمانی که اعلام شد تسلا به میزان 1.5 میلیارد دلار رمزارز بیت کوین خریده است، سهام این شرکت از 863.42 دلار به 621.44 دلار یعنی 28 درصد کاهش یافته است.

وضعیت شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) در کوتاه مدت حتی بدتر از تسلا شده است. این شرکت که توسط مایکل سالور مدیریت می شود که از طرفداران مشهور بیت کوین می باشد در تاریخ 3 مارس (13 اسفند) به میزان 15 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و سهام شرکت میکرواستراتژی 50  درصد افزایش داشت، اما از روز گذشته سهام این شرکت 50 درصد سقوط کرده است.

مشکلات بازار سهام تسلا احتمالا به چندین عامل بستگی دارد. در اوایل ماه فوریه، گزارش شد که دولت چین شرکت تسلا را پس از دریافت شکایات از مصرف کنندگان محصولات تسلا، این شرکت را به دلیل مسائل کنترل کیفی توبیخ کرده است. اما بازار سهام کل ایالات متحده امریکا نیز با نوسان مواجه شده است و شاخص 500 S&P در 30 روز گذشته 4.1 درصد افت داشته است.

اما توییت گری بلک تحلیل گر نام آشنای گلدمن ساکس که چندین دهه تجربه مدیریت مالی دارد، بحثی را به وجود آورده است در مورد اینکه آیا تسلا با خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین در ماه گذشته به نفع سرمایه گذاران بوده است یا خیر.

سهام شرکت تسلا اکنون از زمان خرید بیت کوین، زیرا سرمایه گذاران به ایلان ماسک اعلام کردند که 1.5 میلیارد دلار کافی نبوده است و سهام این شرکت 28 درصد سقوط کرده است.

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Techgnostik  گفت: من نمیخواهم که آن ها سهام خود را خریداری کنند. من میخواهم که آن ها در پیشرفت سرمایه گذاری کنند و یک میلیارد دیگر نیز در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. برخی از کاربران نیز موافق این هستند که بازخرید سهام استفاده مناسب تری در سرمایه می باشد، در حالی که دیگر کاربران احساس می کنند که تسلا فقط 8 درصد از ذخایرش را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، که توجهی بیش از حد به بیت کوین نشان داده است.

منبع cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up