ایلان ماسک با پیشی گرفتن از جف بزوس، به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد

بر اساس گزارشی که توسط وب سایت Engadget منتشر شده است، سهام تسلا در روز پنجشنبه دوباره افزایش یافت و ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. اکنون ثروت ایلان ماسک به بیش از ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است. جف بزوس، مدیرعامل آمازون، از سال ۲۰۱۷ با ثروت ۱۸۴ میلیارد دلاری خود در جایگاه نخست ثروتمندترین فرد دنیا قرار گرفته بود، اماثروت ۱۸۴ میلیاردی او برای باقی ماندن در رتبه نخست ثروتمندترین فرد دنیا کافی نبود و ایلان ماسک توانست با ثروت ۱۸۵ میلیارد دلار لقب ثروتمندترین فرد دنیا را تصاحب کند.

حدود یک سال پیش، ثروت ایلان ماسک از ۲۷ میلیارد دلار عبور کرد که برای قرار گرفتن در فهرست ۵۰ فرد ثروتمند کافی نبود. قیمت سهام تسلا در یک سال گذشته بیش از ۹ برابر افزایش یافته است. ارزش هر واحد از سهام تسلا در روز پنجشنبه بیش از ۴۵ دلار حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. ایلان ماسک توانست در یک سال ثروت خود را از ۲۷ میلارد دلار به ۱۸۵ میلیارد دلار برساند.

بسیاری از شرکت های بزرگ با همه گیری کرونا با مشکلات بسیاری همراه بودند ولی شرکت تسلا با مدیریت ایلان ماسک توانست پیشرفت چشم گیری را رقم بزند. اما در نظر داشته باشید که افزایش میزان ثروت ایلان ماسک نسبت به جف بزوس به معنی برتری شرکت تسلا به آمازون نمی باشد. این درحالی است که ارزش واقعی شرکت آمازون ۱٫۶ تریلیون دلار می باشد ولی ارزش شرکت تسلا ۷۶۰ میلیارد دلار است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که در آینده ای نزدیک ارزش سهام تسلا و اسپیس ایکس بالاتر خواهد رفت.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up