اپل در سیستم عامل های جدید tvOS 15 ، macOS Monterey و watchOS 8 از احراز هویت دوعاملی استفاده می کند

رویداد WWDC21 در حال برگزاری می باشد و شرکت اپل نسخه های جدید سیستم عامل های tvOS 15 ، macOS Monterey و watchOS 8 را معرفی کرد، اپل این سیستم عامل ها را علاوه بر طراحی جزئی، با ویژگی های جدیدی در برخی از زمینه های مختلف به کاربران ارائه کرده است. اپل علاوه بر ارائه قابلیت های جدیدی همچون پخش صوتی، قابلیت های جدیدی در دستیار هوشمند سیری، به افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران نیز توجه ویژه ای داشته است.

بر اساس گزارش وب سایت 9to5mac، اپل به سیستم عامل های جدیدی که معرفی کرده است از احراز هویت چندعاملی و پرکردن خودکار (Autofill) را اضافه کرده است. روش جدید احراز هویت چند عاملی به این صورت است که علاه بر وارد کردن رمز عبور، اپل پیش از اینکه به حساب کاربری شما دسترسی بدهد، از شما کد تایید را درخواست می کند. این کد به یکی از دستگاه ها یا ایمیل هایی که از قبل در حساب کاربری خود ثبت کرده اید ارسال می شود و تا زمانی که کد ارسالی را وارد نکنید، سیستم عامل اجازه ورود به حساب کاربری شما را نمی دهد.

در احراز هویت جدید اپل، اگر رمزعبوراتان فاش شده باشد، دسترسی دیگران به حساب کاربری شما کاملا غیرممکن خواهد بود. همچنین اپل قابلیت پرکردن خودکار را نیز به سیستم عامل ها اضافه کرده است. در صورتی که بخواهید با یکی از دستگاه های خود به حساب کاربری خود وارد شوید، دیگر به احراز هویت چند عاملی نیاز ندارید. با استفاده از این قابلیت، سیستم احراز هویت اپل زمانی از شما مراحل احراز هویت را درخواست می کند که متوجه شود شما از دستگاه دیگری وارد حساب کاربری خود می شوید که تاکنون از آن دستگاه برای ورود به حساب کاربری خود هرگز استفاده نکرده اید.

اما احراز هویت چند عاملی برای ورود به حساب کاربری تنها در این مرحله خلاصه نمی شود، بسیاری از پلتفرم ها برای امنیت بیشتر و خفظ حریم خصوصی کاربران خود برای دسترسی به دیگر بخش های حساس مانند تنظیمات نیز از احراز هویت چندعاملی استفاده می کنند. نسخه جدید بتای سیستم عامل های جدید معرفی شده اپل برای توسعه دهندگان منتشر شده است . با این حال در گزارش های منتشر شده اعلام شده است که نسخه ی بتای عمومی سیستم عامل های جدید اپل در ماه جولای در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین گفته می شود نسخه نهایی سیستم عامل جدید اپل تا پاییز سال جاری معرفی خواهد شد.

منبع 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up