اپل در برابر رژیم های اقتدارگرا تعظیم می کند

گروه فعال مدعی است که اپل در برابر رژیم های اقتدارگرا تعظیم می کند

 گروه فعالی اپل را متهم به سانسور عقاید و گرایش های برخی از کشورها از جمله روسیه و هنگ کنگ متهم کرده بود . این گروه، که  Great Fire نام دارد، قبلا اپل را به سانسور محتوای عقاید و گرایش ها در اپ استور متهم کرده بود که ظاهراً به منظور راضی کردن دولت های مختلف در سراسر جهان است. اکنون دو گزارش مربوط به هدف اعلام شده این گروه از “پاسخگو نگه داشتن اپل در سطح جهانی” منتشر شده است. این گروه در اطلاعیه خود از این گزارش ها می گوید:

«وقتی اپل با رژیم های خودکامه تجارت می کند، حقوق اساسی میلیون ها نفر تحت تأثیر قرار می گیرد. یک گزارش که تحت نام جمعی AppleCensorship منتشر شده است، جزئیات برنامه هایی مانند VPN هایی که در روسیه حذف شده اند را نشان می دهد. بنیامین اسماعیل، مدیر پروژه AppleCensorship، گفت: به نام سود، اپل میلیون‌ها کاربر را از همه جنبه‌های جامعه سانسور می‌کند، از فعالان و شخصیت‌های سیاسی گرفته تا اعضای اقلیت‌های آسیب‌پذیر در روسیه یا اقلیت‌های مذهبی و قومی در چین.

اسماعیل ادامه می‌دهد: «سیاست‌های مدیریت محتوای اپل نشان‌دهنده انکار اصول و ارزش‌های اعلام‌شده این شرکت است و نشان‌دهنده عدم احترام به حریم خصوصی و حمایت از حقوق کاربران است».

در روسیه، اپل سانسور جوامع آسیب‌پذیر را در حالی که برنامه‌هایی را که توسط دولت برای اهداف نظارتی استفاده می‌شوند تبلیغ می‌کند، فعال کرده است.» اپل پیش از این متهم شده بود که با رد کردن یک برنامه رای گیری، مانع از اعتراضات در هنگ کنگ شده است. اپل و گوگل نیز یک برنامه مخالف را در اپ استورهای روسی خود حذف کردند. با این حال، رگولاتورهای روسیه نیز از حذف اپلیکیشن شبکه اجتماعی VKontakte در منطقه توسط اپل شکایت کرده اند.

اپل همچنین در واکنش به حمله به اوکراین، فروش آنلاین خود در روسیه را متوقف کرد. از لحاظ تاریخی، اپل اعلام کرده است که از قوانین کشوری که در آن فعالیت می کند، زمانی که با اتهامات سانسور در کشوری روبرو می شود، پیروی می کند. اپل به گزارش های Great Fire پاسخی نداده است.

منبع appleinsider

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up