اپل با همکاری TSMC اولین خودروی خودران خود را معرفی می کند

اپل مک بوک

بر اساس گزارشی که از وب سایت بلومبرگ منتشر شده است، شرکت اپل در حال توسعه ی خودروی خودران و یا سیستمی است که قادر به حرکت و کنترل خودروها می باشد. البته اپل در طی سال های گذشته اختراعات بسیاری را مرتبط با سیستم های خودران به ثبت رسانده است و این موضوع نشان می دهد که این شرکت در تلاش است تا سیستم خودران خودروی خود را معرفی کند. اما گزارش های دیگری که منتشر شده است نشان می دهند که اپل قادر است وسیله نقلیه خود را نیز تولید کند.

بر اساس گزارشی که وب سایت دیجی تایمز منتشر کرده است، اپل در هفته ی گذشته علاوه بر اینکه که به دنبال استخدام مهندسان شرکت تسلا و دیگر خودروسازهای بزرگ می باشد، در حال مذاکره با شرکت TSMS(تولید کننده محصولات نیمه هادی) که در زمینه تولید تراشه های خودروی خودران فعالیت خود را شروع کرده است و گفته می شود این دو شرکت در حال همکاری برای تاسیس کارخانه ای برای تولید تراشه های Apple Car در ایالات متحده می باشند. اپل در حال مذاکره با تامین کننده قطعات خودرو برای اطمینان از مطابقت با مقررات و استاندارهای تولید خودرو می باشد.

گزارش ها نشان می دهند شرکت های اپل با همکاری TSMC در حال کار بر روی نوعی تراشه خودران در کارخانه تحقیقات و توسعه خود می باشد. همچنین TSMC در حال تلاش برای توسعه فناوری نیترید گالیم (GaN) که در مبدل ها و شارژرهای اتوموبیل های هیبریدی استفاده خواهد شد، با شرکت STMicroelectronics همکاری می کند و گفته می شود همکاری این دو شرکت برای توسعه ی این فناوری در خودروی خودران اپل می باشد. طبق ادعای DigiTimes اپل در سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ از نخستین اتوموبیل خودران خود رونمایی خواهد کرد و بسیاری معتقدند که خودروی اپل شباهت زیادی به خودروهای تسلا خواهد داشت.در حال حاضر اطلاعات بیشتری از تامین کنندگان خودروی اپل اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

مینگ چی کو، تحلیلگر معروف محصولات شرکت اپل در دوسال پیش اعلام کرد که تلاش اپل در توسعه Apple Car ادامه دارد و اولین محصول این شرکت در سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

منبع macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up